کد خبر: 36594 A

کلیسای ۱۳۷ ساله تکمیل می‌شود

کلیسای ۱۳۷ ساله تکمیل می‌شود

کلیسای ساگرادا فامیلیا در شهر باسلون که ساخت بنای آن در سال ۱۸۸۲ آغاز شده بود و هنوز کامل نشده است پس از ۱۳۷ سال، مجوز ساخت دریافت کرد.

ایران آرت: کلیسای "ساگرادا فامیلیا" که معمار آن "آنتونی گائودی" از بزرگترین معماران دو قرن اخیر دنیا بوده است از شاهکارهای معماری محسوب می‌شود که از سال ۲۰۰۵ میلادی به عنوان یکی از آثار ارزشمند در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، ساخت کلیسای "ساگرادا فامیلیا" در سال ۱۸۸۲ کلید خورد و "آنتونی گائودی" معمار برجسته اسپانیایی ۱۵ سال آخر عمر خود را صرف پروژه کرد سرانجام در طبقه زیرین کلیسا به خاک سپرده شد. در زمان مرگ "گائودی" در سال ۱۹۲۶ کمتر از یک چهارم از کل بنای کلیسا تکمیل شده بود.

ساخت این کلیسا از آن به بعد تنها از محل کمک‌های مردمی به آرامی پیش می‌رفت تا آنکه با آغاز جنگ‌های داخلی اسپانیا پروژه متوقف شد. در سال ۱۹۳۶، نیروهای انقلابی به ساختمان کلیسا حمله کردند و طبقه زیرین کلیسا را به آتش کشیدند و با رساندن خود به کارگاه‌های ساخت تمامی طراحی‌های بنای کلیسا و مدل‌ها گچی را نابود کردند.

پروژه ساخت مجدداً با وقفه‌هایی هر از چندگاه تا دهه ۱۹۵۰ میلادی به پیش رفت و پیشرفت‌ها در زمینه طراحی‌ها کامپیوتری موجب شد بیش از نیمی از بنای کلیسای "ساگرادا فامیلیا" تا سال ۲۰۱۰ میلادی تکمیل شود، با این وجود برخی از بزرگترین چالش‌های معماری بنای کلیسا از جمله ساخت بیش از ۱۰ مناره هنوز باقی مانده است.

مقامات شهرداری بارسلون معتقدند هیچ اثری از مجوز برای آغاز ساخت این بنا در سال ۱۸۸۲ یافت نشده است و حالا پس از ۱۳۷ سال برای اولین بار مجوز ساخت این کلیسا صادر شده است که تا سال ۲۰۲۶ میلادی معتبر است.

سازندگان کنونی کلیسای "ساگرادا فامیلیا" معتقدند این مدت زمان برای ساخت مناره‌های کلیسا کافی است و بودجه ۴.۶ میلیون یورویی برای تکمیل آن اختصاص داده‌اند و امیدوارند تا سال ۲۰۲۶ همزمان با صدمین سالگرد درگذشت "آنتونی گائودی" تکمیل شود.

سالانه بیش از ۴.۵ میلیون گردشگر از کلیسای تاریخی و زیبای شهر بارسلون دیدن می‌کنند و برای بازدید از آن بین ۱۷ تا ۳۸ یورو پرداخت می‌کنند. مقامات شهر بارسلون معتقدند در صورت تکمیل این پروژه بسیار بزرگ سالانه ۲۰ میلیون توریست از آن دیدن خواهند کرد.

 

کلیسا معماری آنتونی گائودی ساگرادا فامیلیا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین