کد خبر: 34683 A

بازسازی کلیسای نوتردام چقدر زمان می‌برد؟

بازسازی کلیسای نوتردام چقدر زمان می‌برد؟

معماران برخلاف ادعا و وعده رئیس‌جمهور فرانسه معتقدند بازسازی کلیسای نوتردام و زیباتر کردن آن نسبت به قبل در ۵ سال امکان‌پذیر نیست.

ایران آرت: امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه وعده داده است که تا زمان برگزاری المپیک ۲۰۲۴ پاریس، بازسازی کلیسای جامع نوتردام به اتمام خواهد رسید. اما کارشناسان معماری و مرمت هشدار داده اند که بازسازی کامل آن حداقل یک تا دو دهه به طول خواهد انجامید.

شب گذشته، در یک برنامه تلویزیونی، مکرون دو بار وعده داد که برنامه های ویژه ای برای سرعت بخشی دو برابری به بازسازی کلیسا دارد. او ادعا کرده که در ۵ سال می تواند کلیسا را حتی زیباتر از قبل بازسازی کند.

به گزارش زما، با این حال ارزیابی های صورت از آسیب ها نشان می دهد که بازسازی کامل در ۵ سال تقریبا غیر ممکن به نظر می‌رسد. از جمله معروف ترین این کارشناسان، توماس لسلی استاد معماری دانشگاه آیووا است که اعتقاد دارد بازسازی کلیسای جامع نوتردام حداقل ۱۰ سال به طول خواهد انجامید و جامعه جهانی خواسته است آمادگی پذیرش این مطلب را داشته باشند.

او گفته : "زندگی ما در مقایسه زندگی کلیسای جامع نوتردام بسیار کوتاه است. بسیاری از ما نوتردام را برای آخرین بار دیده ایم".

تا کنون بیش از ۸۰۰ میلیون یورو برای بازسازی این لند مارک ثبت یونسکو جمع آوری شده است. معروف ترین این اهدا کنندگان هم اپل ، لورئال و لویی ویتون هستند. علی رغم آسیب ندیدن به سازه اصلی بنا ، کلیه بخش های چوبی، سقف و القاعات و بخش های داخلی کلیسا نابود شده است. به گفته سرپرست تیم حفاظت کلیسا، نابودی تنها در ۱۵ دقیقه اتفاق افتاد.

 

امانوئل مکرون کلیسای نوتردام رئیس جمهور فرانسه
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین