کد خبر: 34124 A

ببینید: طراحی داخلی فوق‌العاده با الهام از بخار آب

ببینید: طراحی داخلی فوق‌العاده با الهام از بخار آب

چالش طراحی برای این مرکز آب درمانی، چگونگی جذب زیبایی غیر ملموس آب زیرزمینی بوده است.

ایران آرت: طراحان همواره به دنبال افزایش منحصر بودن سایت طرح های خود بوده اند. اما با این حال، بهترین ویژگی تفریحگاه MIST در داخل آن پنهان شده است. چالش طراحی، برای این مجموعه، چگونگی جذب زیبایی غیر ملموس آب زیرزمینی بوده است. زیبایی بخار این چشمه‌ی آب زیر زمینی، خود، الهام بخش طراحی این استراحتگاه شده است. این پروژه در تلاش بوده است تا زیبایی سورئال و رازآلود این مجموعه را، در تمام جنبه‌های طراحی، از طرح اصلی بنا، تا معماری و معماری فضای داخلی گسترش دهد.

اینستالیشن های عظیم این پروژه که وابسته به سایت آن می باشند به دنبال بهره گیری از پدیده های طبیعی وابسته به بخاراب و آب بوده اند که به صورت اختصاصی برای این پروژه طراحی شده اند. این اینستالیشن ها به عنوان المان های اصلی این طرح که کل تجربه این فضا را به هم ارتباط می دهد، عمل کرده و در این تفریحگاه نصب شده اند.

به گزارش آرل، برای طراحی لابی و بار، اینستالیشنی ساخته شده است که از صدها لایه‌ی کریستالی شفاف و رنگی تشکیل شده است و در ساخت آن از خاصیت عبور طیف نور از بخار داغ الهام گرفته شده است. بسته به موقعیتی که فرد به این کریستال ها نگاه می‌کند، آنها متفاوت به نظر می رسند. طراحی داخلی فضا به صورت تک رنگ حفظ شده و افکت های رنگی به واسطه کریستال های اینستالیشن و روشنایی های مجسمه گونه ای که در کنار مبلمان قرار دارند، به وجود آمده است.

Hot_spring(2)

اینتسالیشن موجود در رستوران این مجموعه، ملهم از خط نقره ای رنگ بخار می باشد که موقعیت نشیمن ها و آشپزخانه را تعریف می کند. نوری که رنگ آن تغییر می کند در گوشه های صفحات آکرلیکی، احساس متفاوتی را در زمان های مختلف روز به وجود می آورد. 

در سالن رقص، ماتریسی متشکل از 45000 حلقه‌های آکریلیک وجود دارد که یک فرم ابرمانند و نیمه شفاف و نامنظم را به وجود آورده اند. حلقه های نوری که رنگ آنها تغییر می کند در مرکز اینستالیشن ابری شکل، نور را پراکنده کرده و محیطی متفاوت وابسته به عملکردهای خاصی که در سالن رقص برگزار می شود را فراهم می نماید.

Hot_spring(7)

در آتریوم های دو فضای اقامتی، اینستالیشن های عظیم ملهم از دو حالت آب ساخته شده است : حالت شبنم و حالت قطره. این اینستالیشن ها باعث تاکید بیشتر بر ویدهای عمودی شده و تجربه ای از یک حس غیرواقعی و تصوری خیالی از مقیاس و گرانش را به دست می دهد.

نقش اینستالیشن های هنری در این پروژه، صرفا جنبه دکوراتیو ندارد. این اینستالیشن ها به صورت جدانشدنی با معماری بنا تلفیق پیدا کرده اند تا حس مکان این فضا را افزایش داده و به عملکردهای آن پاسخ دهند و بعلاوه تجربه های حسی میهمانان تفریحگاه را غنا بخشند.


Hot_spring(6)

Hot_spring(5)

معماری طراحی داخلی طراحی معماری مدرن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین