کد خبر: 33179 A

ببینید: آسمان‌خراش کینگ پاور با رویکرد ضد مدرن

ببینید: آسمان‌خراش کینگ پاور با رویکرد ضد مدرن

آسمان‌خراش کینگ پاور موضع سختی نسبت به معماری مدرن داشته و سعی کرده با نگرش نوگرا و معاصر خود، یک کالبد غیر مکعبی صلب و یکنواخت بسازد.

ایران آرت: آسمان خراش MahaNakhon کینگ پاور یک ساختمان 77 طبقه جدید می باشد که در منطقه مرکزی کسب و کار بانکوک واقع شده است. اُله شیرین به عنوان معمار پروژه آسمان خراش کینگ پاور، موضع سختی نسبت به معماری مدرن داشته، و سعی داشته با نگرش های نوگرا و معاصر خود، یک کالبد غیر مکعبی صلب و یکنواخت بسازد. لذا وی دوی چند فضای خوردگی عظیم در بدنه برج خلق می کند تا چشم انداز پروژه به شهر، و بالعکس تغییر کند. 

به گزارش آرل، معماری آسمان خراش شامل 150 هزار متر مربع زیربنا بوده که از پلان عمومی و محوطه سازی بهره می برد. یک مرکز خورده فروشی چند طبقه به همراه رستوران، کافه 24 ساعته فعالیت می کنند. بیش از 200 آپارتمان به همراه هتل 150 اتاقه در برج تعبیه شده است. همچین یک رستوران و بار آسمانه بر بالای ساختمان تعبیه شده است. به جرات می توان گفت که آسمان خراش MahaNakhon کینگ پاور یکی از پیچیده ترین مجموعه های چندعملکردی تایلند محسوب می شود.

2

طراحی آسمان خراش MahaNakhon تزئین دو گونه برج و تریبیون بود که کالبد ساختمان را مانند یک قطعه یخ بزرگ در حال ذوب به نمایش گذاشت و حسی از سقوط ذره به ذره ساختمان را نشان می دهد. مجموعه ای از تراس های داخلی/خارجی در طبقات پایینی برج می باشد که امکانات تجاری تفریحی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. این تراس های باز به کاربران اجازه می دهد تا مناظر کوهستان را به راحتی مشاهده کنند.

3

برج کینگ پاور نقطه ای پویا در شهر بانکوک محسوب می شود که صرفا برای نیازهای تجاری و اداری طراحی نشده است. رویدادهای فرهنگی و هنر از دیگر کاربری های این برج محسوب می شود که با هدف قوی تر کردن ارتباط مردم شهر با یکی از مهم ترین ساختمان های بانکوک لحاظ شده است. تکنیک های پایدار برج شامل ویژگی های خاصی همچون شیشه های پیشرفته کاهش دهنده دما می باشد تا در برابر اقلیم گرم و مرطوب بانکوک بازدهی مناسبی داشته باشد. همچنین ایجاد احجام پر و خالی در بدنه برج کمک می کند تا فضای زندگی و گردش در داخل و خارج ساختمان به یک اندازه قابل استفاده باشد.

4

5

8

معماری طراحی آسمان خراش معماری مدرن آسمان خراش کینگ پاور
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین