کد خبر: 32383 A

ببینید: برج‌های سه قلو و طولانی‌ترین استخر ارتفاعی جهان

ببینید: برج‌های سه قلو و طولانی‌ترین استخر ارتفاعی جهان

مارینا بی‌سندز یکی از جاذبه‌های گردشگری سنگاپور است که علاوه‌بر هتل، مراکز خرید، رستوران‌ها، سالن‌های سینما و موزه، طولانی‌ترین استخر ارتفاعی جهان را هم در اختیار دارد.

ایران آرت: مارینا بی سندز (Marina Bay Sands) نام مجموعه‌ای تفریحی در خلیج مارینا واقع در سنگاپور است که سال ۲۰۱۰ افتتاح شد.

به گزارش سایت چمدان، این مجتمع تفریحی که در زمینی به وسعت ۲۰ هکتار گسترده شده دارای هتلی با ۲ هزار و ۵۶۱ اتاق، مرکزی برای برگزاری همایش‌ها و نمایشگاه‌ها به مساحت ۱۱۰ هزار مترمربع و ظرفیت ۴ هزار و ۵۰۰ نفر، مرکز خریدی به مساحت ۷۴ هزار مترمربع با آبراهی میان آن که امکان قایق‌سواری هم در آن وجود دارد، موزه علم‌ و هنر به وسعت ۱۹ هزار مترمربع، دو سالن بزرگ سینما و تئاتر، رستوران‌هایی با سرآشپزهای مشهور، دو عمارت کلاه‌فرنگی شیشه‌ای شناوری و یک آسمان‌پارک به‌ طول ۳۴۰ متر با گنجایش ۳ هزار و ۹۰۰ نفر که دارای استخری به‌طول ۱۴۶ متر در ارتفاع ۱۹۱ متری است. این استخر به‌ عنوان طولانی‌ترین استخر ارتفاعی جهان شناخته می‌شود و به‌دلایل امنیتی فقط از طریق هتل دسترسی به آن امکانپذیر است.

این استخر، مخزنی از استیل ضدزنگ به وزن ۱۹۱ هزار کیلوگرم و گنجایش هزار و ۴۲۵ مترمکعب آب است.

این مجتمع از سه برج ۵۵ طبقه تشکیل شده که از طریق پشت‌بام مشترکی به وسعت یک هکتار که "آسمان‌پارک سندز" (Sands SkyPark) نام دارد به‌هم متصل می‌شوند. این پشت‌نام چشم‌انداز پانورامیک ۳۶۰ درجه‌ای از خلیج مارینا ارائه می‌دهد.

01_B-F_MBSIR_2016Aerials_4_4x3

150420184958-moshe-safdie-singapore-marina-bay-sands-super-169

Marina-Bay-Sands-by-Moshe-Safdie_dezeen_784_5

The-Shoppes-at-Marina-Bay-Sands-Canal-6eq1a6ap4i2uxpw9mdrtw65482dygaj0ljye6od0ja9

برج معماری طراحی استخر معماری مدرن برج سه قلو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین