کد خبر: 31964 A

ببینید: یک آمفی‌تئاتر جذاب در قلب طبیعت

ببینید: یک آمفی‌تئاتر جذاب در قلب طبیعت

معماران به پاس احترام به طبیعت، یک تالار کنفرانس و آمفی تئاتر را در دل طبیعتی در اسپانیا طراحی‌ کرده‌اند.

ایران آرت: تالار کنفرانس و کنگره پلاسنسیا یک مرکز با معماری غیر قرینه است که مانند شهاب سنگی بزرگ به قلب طبیعت مایورکا سقوط کرده است. این پروژه بین شهر مایورکا و لبه بیرونی پلاسنسیا واقع شده که آنرا بنا به دو تعریف زیر معرفی کرده اند: اول، سایت پروژه که کمتر دستخوش تغییرات انسانی است، و سپس تغییر و تاثیرپذیری سایت پروژه بر اساس اقلیم و شرایط آب و هوایی می باشد.

به گزارش آرل، برنامه فیزیکی و ساخت چنین پروژه ای عجیب و غریب بود، چون برای تثبیت چنین فرم با متریالی در نما می بایست 15 متر دیوار نگهدارنده ساخته میشد، و این مورد به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نیست. بنابراین، از آغاز، از شروع رقابت، ما به طور واضع مشاهده کردیم که کار به انتخاب بین یکی از دو مرز زیر محدود خواهد شد: پروژه های متعلق به شهر که تحت تاثیر نسل امروز و خصوصیات شهری قرار بگیرد، یا وابسته به مکانی به آرامی خود مکان. چون سایت محل طراحی دارای هویت و تاثیراتی بود که نمی توانستیم هر دو عامل را در پروژه لحاظ کنیم. 

Confrence Saloon (2)

پس از انتخاب مورد دوم، خودمان را مجبور کردیم که ساختمان را در سطحی پایین تر از سطوح خیابان ها بسازیم تا اختلاف ارتفاع بین جهان طبیعت آرام و دنیای شهری مدرن را متذکر شویم. این دنیای مصنوعی به یک ساختار به ارتفاع 17 متری منجر شد که خطوط بین طبیعت را پوشش می دهد، و اکنون این خطوط در زیر آن دفن شده است. در احترام به این تسلیم غیرقابل توقف، تیم طراحی عنوان داشت که راه حلشان بیشترین احترام را به زمین داشته است. حفظ خلوص اصلی سایت با سازه ای که به تخریب زمین نیانجامد، ایده ای آرمان گراست که در خور پایدارسازی یک پروژه معماری به شمار می رود.

Confrence Saloon (3)

ما قصد داشتیم این ساختمان را بر اساس متدی منحصربه فرد بسیازیم تا بیانیه ای برای حفظ زمین و توسعه فضاهای خلوص پذیر ارائه دهیم، حتی اگر این پروژه معنایی به کوچکی یک گودال در اقیانوس بیکران داشته باشد. راهی برای آیندگان که جسارت اجرای پروژه های بزرگ را با نگرش به موقعیت آن داشته باشند. فراموش نکن، ما نام گل را دوست داریم و این حقیقت که این مجموعه یک گل زیباست.

Confrence Saloon (6)

Confrence Saloon (8)

معماری طراحی معماری مدرن آمفی تئاتر تالار کنفرانس
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین