کد خبر: 3177 A

سفر به نام‌های عجیب (2)

گیر افتادن در دلِ جنگلی مه آلود!

گیر افتادن در دلِ جنگلی مه آلود!

سفرهای نوروزی را اینجا با پیشنهادهای ایران آرت سپری کنید. به یقین این شهرهای عجیب و غریب را به کلیشه‌های معمولِ نوروزی ترجیح می‌دهید.

ایران آرت: به گرگان رفته‌ام. اولین بار نام توسکستان را از دوستی می‌شونم که پدرش زاده یکی از روستاهای منطقه‌اش است.می‌خواهیم برای وقت‌گذرانی به توسکستان برویم اما هوا برفی است و ممکن است گیر بیفتیم.

سال بعد با خانواده به مشهد می‌روم. به سرم می‌زند در راه برگشت از توسکستان به گرگان بروم. به شاهرود که می‌رسم، دوستی ترکمن منتظرم است تا از شاهرود و از دل جنگی مه‌آلود توسکستان به گرگان ببردم. اواخر اردیبهشت است و هوا بهاری و خوش. آسمان آبی است.، از آن آسمان‌هایی که سال‌هاست نه در تهران آلوده دیده‌ام، نه در لندن خاکستری گرفته‌ای که زندگی می‌کنم. جاده پیچ در پیچ است و جنگل توسکستان با مه فراوانش کم کم دارد خودش را نشان می‌دهد. سر پیچی می‌ایستیم و به جنگل زیر پایمان نگاه می‌کنیم که مه غلیظ خامه‌مانندی رویش را پوشانده. هر چه پایین‌تر می‌رویم، مه نزدیک‌تر می‌شود. حالا مه روی شانه‌ها، دست و پاهایمان نشسته، چشم چشم را نمی‌بیند و فقط پرهیب زیبای همه چیز است که به چشم می‌خورد. نرم نرم از میان مه پایین می‌رویم و مه خودش را می‌کشد بالا و بالاتر راهمان باز می‌شود به سمت گرگان.

لیلا نصیری‌ها

 

 

توسکستان گرگان سفر نوروزی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین