کد خبر: 31365 A

معماران جسوری که از رنگ استفاده می‌کنند / عکس‌ها

معماران جسوری که از رنگ استفاده می‌کنند / عکس‌ها

در دنیای امروز که در آن کلیشه‌های معماری به شدت افزایش یافته است و استفاده از رنگ مشکی برای بعضی‌ها به یک اصل تبدیل شده، معمارانی وجود دارند که با جرأت از رنگ‌ها در پروژهای‌شان استفاده می‌کنند.

ایران آرت: بعضی از معماران عاشق رنگ هستند و بعضی دیگر احساسی به رنگ ندارد، گروه سوم از رنگ‌ها به شدت متنفرند و گروه آخر برای خلق و طراحی عجیب و متفاوت قابل قبول می‌دانند. بحث رنگ در معماری موضوع جدیدی نیست و درباره‌ی رنگ مطالب بسیاری گفته شده است و هنوز به پایان نرسیده است و می‌توان گفت هیچ‌گاه صحبت درباره رنگ‌ها تمام نخواهد شد.

در دنیای امروز که در آن کلیشه‌های معماری به شدت افزایش یافته است و استفاده از رنگ مشکی برای بعضی‌ها به یک اصل تبدیل شده، معمارانی وجود دارند که با جرأت از رنگ‌ها در پروژهای‌شان استفاده می‌کنند.

به گزارش آرل در ادامه 6 معمار که هیچ ترسی از رنگ‌ها نداشته و در آثار خود از آن‌ها استفاده میکنند را معرفی می‌کنیم.

آنتونی گادی(1852 – 1926)

او را می‌توان یکی از بهترین رهبران هنرنو دانست که با استفاده از هنرهای ترئینی سنتی مانند شیشه‌های رنگی، سرامیک و فرفورژه با اشکال خاص و متفاوت و ترکیب با طبیعت و دین در کنار رنگ‌های زیبا طراحی‌های خاص خودش را خلق می‌کند همچنین پروژه‌های Casa Vicens, El Capricho, Casa Batllo, Park Guell and the Sagrada Familia در میان شاهکار های این معمار بسیار جلب توجه کرده است.

آنتونی گادی(

آنتونی گادی

 

لوئیس باراگان(1902 – 1988)

 

این طراح از تمام صفحه برای برای رنگ‌آمیزی با رنگ‌های روشن و متضاد استفاده می‌کند و هرگز نمی‌توان رنگ‌های دلگیر را در طراحی او دید. استفاده از صورتی ملایم با نارنجی درخشان برای کنج‌ها، انتخاب رنگ زرد برای راهرو و قرار دادن رنگ قرمز در مقابل رنگ آبی از تکنیک‌های این معمار است که برگرفته از فرهنگ منطقه و فضای داخلی مورد نظر است. در طراحی او می‌توان آرامش، سکوت، صمیمیت و شگفتی را به خوبی احساس کرد.

لوئیس باراگان

لوئیس باراگان1

لوئیس باراگان2

 

مایکل گریوز(1934 – 2015)

 

این معمار علاقه‌ای زیادی به فرانچسکو بورومینی دارد و می‌خواهد احساس قوی این معمار را در آثار خود به دست بیاورد. اما اگر از یک سطح صاف و سفید در طراحی استفاده کنیم، ویژگی خاص آن چه می‌تواند باشد؟ این معمار امریکایی برای سنت‌شکنی مدرنیست از رنگ‌های شاد و فرم‌های جسورانه در طراحی‌های پست مدرن خود مانند: Coletta School, Portland Building, and the Dolphin Resort at Walt Disney World استفاده کرده است.

مایکل گریوز

مایکل گریوز1

 

پیتر کوک

موزه Kunsthaus  به همه پیشنهاد خنده، هیجان و چشم‌اندازی زیبا به شهر را می‌کند.این موزه ورودی بسیار خیره کننده دارد و مانند یک سفر به مقصدی ناشناخته شما را راهنمایی می‌کند. این رمز و راز در فضای تاریک در عین حال جادویی وجود دارد. این پروژه یک طراحی بر روی کاغذ نیست بلکه یک موزه و گالری هنری در اتریش است که توسط پیتر کوک و همکارانش(استودیو CRAB) طراحی شده است. او یک معمار برای ساخت یک پروژه بسیار جدی است.

پیتر کوک2

پیتر کوک1

پیتر کوک

 

ریچارد راجرز

 

تکنولوژی بالا، کارایی، انعطاف‌پذیری و سازگاری و رنگارنگ بودن در پروژه ریچارد راجرز باعث جذب و ایجاد روحیه‌ی بسیار بالا در کار شده است. در نگاه اول موزه مانند یک جسم بزرگ مستطیلی با لوله‌های داربستی رنگارنگ به نظر می‌آید اما با کمی دقت خواهید فهمید، لوله آبی برای تهویه، لوله سبز برای لوله کشی آب ساختمان و تجهیزات مربوط به اتفای حریق است، رنگ زرد و نارنجی برای سیستم‌های الکتریکی، رنگ قرمز برای آسانسور و رنگ سفید برای تجهیزات بزرگ‌تر تهویه استفاده شده است.

ریچارد راجرز

ریچارد راجرز1

 

ریچارد بوفیل

 

هنر و فعالیت معماران اسپانیایی خاصه پروژهای مسکونی مانند آپارتمان El Sargazo، Gaudi District، Kafka Castle، Xanadú and La Muralla Roja است. فعالیت این معمار بیشتر در ساختمان‌های چند سطح که با طراحی مناسب سایه‌هایی برای ساختمان ایجاد شده است و در عین حال چشم‌انداز و کنتراست زیبایی را خلق کرده به چشم می‌خورد.

ریچارد بوفیل2

ریچارد بوفیل1

ریچارد بوفیل

لوئیس باراگان آنتونی گادی مایکل گریوز
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین