کد خبر: 29263 A

زیباترین خیابان‌های جهان را ببینید

زیباترین خیابان‌های جهان را ببینید

خیابان‌های زیبا زندگی و هیجان را از نقطه‌ای به نقطه‌ای دیگر در سطح شهر منتقل می‌کند

ایران آرت: در دنیای امروز دیگر خیابان ها تنها مسیری برای رانندگی و جا به جایی نیستند، بلکه جایگاهی قابل توجه دارند و می‌توانند به عنوان یک اثر هنری ارزشمند یا میانبری به تاریخ یک منطقه باشند. سایت آبگینه به معرفی خیابان هایی پرداخته است که زندگی و هیجان را از نقطه‌ای به نقطه‌ای دیگر در سطح شهر منتقل می‌کند.

گالوپی (بورانو، ایتالیا)

1

حیابان گالوپی گذرگاهی است به صورت یک کانال رنگارنگ که در محله‌های کوچک منطقه‌ی بورانو از توابع شهر ونیز در کشور ایتالیا قرار دارد.

برگاگ (بالیمانی، ایرلند)

2

این خیابان در منطقه‌ی بالیمانی یاد آور انیمیشن های دوران کودکی است. در تمام طول خیابان برگاگ که پیشینه‌ای تاریخی در کشور ایرلند دارد، درخت‌های راش از هر طرف قد علم کرده‌اند.

روتارگو (چفچاون، مراکش)

3

در شهر چفچاون در شمال کشور مراکش خیابانی به نام روتارگو قرار دارد که بازدید از آن برای مدتی برای عموم آزاد نبود. این خیابان بر اساس گفتار مردم بومی به علت تاریخی یهودی منطقه از در و دیوارهای آبی رنگ تشکیل شده است.
لمبارد (سانفرانسیسکو، آمریکا)

4

می‌توان در لا به لای فضا های مدرن شهری امروز، اثری هنری خلق کرد. خیابان لمبارد با شیب تند خود، رانندگان را مجبور به کاهش سرعت می‌کند و در عوض به تماشا و لذت بردن از محیط پیرامون دعوت می‌کند.

شمبلز (یورک، انگلستان)

1

یورک یکی از مناطق تاریخی در کشور انگلستان است و خیابان شمبلز نیز با قدمتی که از قرن ۱۴ دارد، جایگاهی مهمی در این منطقه دارد. شمبلز هنوز خانه‌ های قدیمی خود را حفظ کرده و با مغازه‌ ها و کافه‌ های منحصر به فرد خود پذیرای بازدیدکنندگان است.

گونچالو (پورتو آلگری، برزیل)

2

این خیابان که در شهر پورتو آلگری قرار دارد، کاملا با درخت‌ های خاص این منطقه پوشیده شده است و مانند تونلی است با سقفی از برگ درختان که به عنوان نماد فرهنگی برزیل نیز شناخته می‌شود و بیانگر این است که می‌تواند جایگاه بالاتری از یک مسیر داشته باشد.

روکرمیکس (پاریس، فرانسه)

3

دور از همهمه‌های شهر پاریس، خیابان روکرمیکس آماده است با ۱۴۴ متر طول و دیوارهای رنگی‌اش آماده است تا دور از همهمه های شهر پاریس تداعی کننده‌ی حال و هوای محلی از شهر عاشقان باشد.

معماری طراحی خیابان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین