کد خبر: 27927 A

بافت سبز و آجرهای شیشه‌ای در نمای یک ساختمان / عکس‌ها

بافت سبز و آجرهای شیشه‌ای در نمای یک ساختمان / عکس‌ها

نمای مجتمعی در تورنتو با استفاده از آجرهای شیشه‌ای، بتن سفید، شیشه و بافت سبز طراحی شده است.

ایران آرت: طراحی مجتمع مسکونی تجاری اداری تورنتو در کانادا توسط بیارکه انگلس یک پروژه‌ی دیگر به سبک آبستره از گروه معماری بیگ است که به عنوان یک پروژه‌ی الحاقی به بخشی از خیابان کینگ استریت وست متصل می‌شود. با تایید طرح گروه معماری بیگ توسط شهرداری تورنتو، این قسمت از شهر به واسطه‌ی کانسپت مکعب های اکسترود شده و تلفیق آن با بافت کلاسیک و قدیمی شهر، به یک پین برجسته تبدیل خواهد شد. مجتمع مسکونی تورنتو شامل عرصه های عملکردی متفاوت مانند دفاتر اداری، خرده فروشی و بوتیک نیز است.

به گزارش سایت آبگینه، بیارکه انگلس با هدف جلوگیری از شکل گیری فرمت ساختمان ها به صورت سنتی یا بلند مرتبه سازی منفرد، این طرح را برای مجتمع مسکونی تجاری اداری تورنتو انتخاب کرد. فرم کلاسیک ساختمان به علت هزینه های زیاد، مقرون به صرفه نیست و ساخت یک برج واحد نیز هیچ گونه سنخیتی با بافت و هویت منطقه نداشت؛ بنابراین افزایش فرمت مجموعه همزمان به صورت افقی و عمودی ضروری به نظر می‌رسید. کینگ استریت وست یکی از مهمترین عرصه های شهری تورنتو است که در محل تقاطع سه نقطه‌ی قرن بیستمی قرار گرفته است.

1

مجتمع مسکونی تجاری اداری تورنتو با عملکردی سنتی در قلب خود دارای پلازا و فضای جمعی است که در مرکز مجموعه طراحی شده است تا ارتباطات و تعاملات بین ساکنین با یکدیگر و فضاهای تجاری را افزایش دهد. این فضای کلاسیک در مجموعه‌ای کاملا مدرن به منظور تکامل بین نسل جدید و قدیم ایجاد شده است.

3

نمای مجتمع مسکونی تجاری اداری تورنتو با استفاده از آجرهای شیشه‌ای، بتن سفید، شیشه و بافت سبز طراحی شده است. هر واحد نور مناسبی را جذب می‌کند و پشت به نور نامناسب قرار دارد. مجتمع چند منظوره‌ی تورنتو یکی از متنوع ترین و قابل توجه ترین ساختمان های آمریکای شمالی محسوب خواهد شد که بدون تخریب ساختمان های قدیمی، بر روی بافت اصلی منطقه می‌نشیند.

4

معماری طراحی مجتمع مسکونی شیشه بافت سبز آجر شیشه ای بتن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین