کد خبر: 27221 A

باغ معلق؛ محوری سبز و عظیم بر روی شهر / عکس‌ها

باغ معلق؛ محوری سبز و عظیم بر روی شهر / عکس‌ها

گروه معماری "راجر استرایک هاربر+همکاران" طرح عظیمی از یک باغ معلق ارائه کرده است.

ایران آرت: طراحی شهری در قرن 21 به موضوعی مهم بدل گشته و برنامه های جامع شهرسازی یک هنجار عظیم شده اند. همانطور که مسیرهای سواره (خودروهای شخصی، مونوریل، مترو و اتوبوس) در طراحی شهری حائز اهمیت هستند، فضاهایی هم به عنوان محور ارتباط اصلی برای افرادی که به پیاده روی علاقه دارند در نظر گرفته می شود. گروه معماری "راجر استرایک هاربر+همکاران" طرح عظیمی از یک باغ معلق به طول 1.2 کیلومتر را ارائه کرده اند که به عنوان بخشی از محور اصلی شهر و افق نوظهور شنزن به شمار می رود.

به گزارش آرل، طرح باغ معلق شنزن به طور مستقیم با مجموعه سیستم حمل و نقل عمومی خیابان و زیرزمینی مرتبط است. سلسله مراتبط حمل و نقل شهری، یکی از ویژگی طراحی باغ شنزن به شمار می رود: حرکت سریع از طریق حمل و نقل زیرزمینی به سرعت متوسط ماشین ها در خیابان و در نهایت به سرعت روان و آهسته بر روی باغ معلق می رسد.

aerial_pr02

این جریان یک رویداد مفهومی است و تا حدودی دارای تناقض می باشد. مثلا در ساعات ترافیک گذر از روی باغ برای افراد سریع تر از گذر توسط خودروهای شخصی است، در ساعات خلوت شهر حرکت آهسته بر روی باغ به یک تفریح بی نظیر در میان درختان تبدیل می گردد.

c02_11

طراحی پل معلق دارای انواع دسترسی های فرعی است تا ورود و خروج به خیابان های مجاور را برای کاربران ایجاد نماید. در طول چند سال گذشته شاهد پروژه هایی به این وصف بودیم که به نقاط شاخص شهر تبدیل شده اند.

Lizdillerscofido-(9)

پروژه پارک High line از گروه معماری دیلر و اسکوفیدو جزء اولین سبک از طراحی باغ معلق یا پارک هوایی در شهر بود. سپس گروه معماری MVRDV با تغییر کاربری یکی از بزرگراه به باغ معلق در شهر سئول کره جنوبی، یکی از شاخص ترین فضاهای شهری را رقم زد.

ulr_deck_pr01

معماری باغ معلق معماری سبز راجر استرایک هاربر+همکاران
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین