کد خبر: 26225 A

هتل گنبدی شکل؛ خودکفا در تولید برق / عکس‌ها

هتل گنبدی شکل؛ خودکفا در تولید برق / عکس‌ها

معمار بلژیکی از طرح‌های جدید خود برای ساخت یک هتل گنبدی شکل سازگار با محیط زیست رونمایی کرد.

ایران آرت: پروژه‌های «خانه‌های سازگار با محیط زیست» از دهه‌ها قبل برای طراحی ساختمان‌هایی هماهنگ با محیط پیرامون و طبیعی آغاز شده است. یکی از معماران مشهوری که طرح‌هایش در بسیاری از شهرهای مختلف در سطح جهانی خودنمایی می‌کند «وینسنت کالبوت» معمار مشهور بلژیکی است.

به گزارش مجله دلتا، این معمار در تازه ترین پروژه‌اش که« Metamorphosis of the Hotel des Postes» نام گرفته، هتل زیبایی طراحی کرده که در نوع خود کم‌نظیر است؛ سقف این هتل، به گونه‌ای ساخته می‌شود که در تامین برق کل ساختمان، خودکفا بوده و نیازی به برق شهری ندارد.

محل این پروژه، یک اداره پست قدیمی و هتلی در شهر «لوگزامبورگ» است که سال ساخت آن به  ۱۹۰۸ میلادی بازمی‌گردد اما به دلیل بلااستفاده بودن آن، قرار است با تکنولوژی‌های جدید به ساختمانی مدرن، خودکفا و تامین کننده انرژی تبدیل شود.

ساختمان هتل جدید شامل یک گنبد شیشه‌ای است که می‌تواند با  انرژی خورشیدی، برق تمام ساختمان را تامین کند.

1536696423_379_Architect-unveils-plans-for-an-eco-friendly-hotel-in-Luxembourg

این گنبد ۸۰۰ مترمربعی که روی سقف قرار می‎گیرد و تا پایین ساختمان ادامه می‎یابد به گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند سالانه ۷۰ هزار کیلو‎ وات ساعت، انرژی برق تولید کند و این عدد ۱۸ برابر بیشتر از متوسط مصرف خانوارهای انگلیس است.

شکل گنبد نیز در نوع خود جالب و بی‌نظیر است؛ ساختار شیشه‎ای که از شش طبقه تشکیل و به باغهای میوه ارگانیک و انواع گیاهان تجهیز می‌شود. رستوران‌های مختلف و پلتفرم تماشای منظره از دیگر امکانات این هتل خودکفا است.

1536696422_866_Architect-unveils-plans-for-an-eco-friendly-hotel-in-Luxembourg

از دیگر توانمندی‎های این هتل می‌توان به ۲۰ توربین بادی سقفی اشاره کرد که سالانه ۱۵ هزار کیلووات ساعت به برق تولیدی ساختمان می‎افزاید.

این معمار بلژیکی درباره طرح بازسازی خود می‌گوید: اجرای این پروژه و تبدیل ساختمان قدیمی به هتلی جدید و مجهز به فناوریهای نوین، درست همانند تبدیل شدن کرم ابریشم به پروانه است و هدف این است که مصرف انرژی تا حد ممکن نزدیک به صفر باشد.

1536696423_246_Architect-unveils-plans-for-an-eco-friendly-hotel-in-Luxembourg

1536696424_255_Architect-unveils-plans-for-an-eco-friendly-hotel-in-Luxembourg

معماری معمار طراحی هتل وینسنت کالبوت
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین