کد خبر: 25380 A

در کمتر از 6 ساعت صاحب‌ خانه شوید! / عکس‌ها

در کمتر از 6 ساعت صاحب‌ خانه شوید! / عکس‌ها

یک معمار ایتالیایی خانه ماژولی طراحی کرده که فقط در 6 ساعت ساخته می‌شود.

ایران آرت: شاید باورش برایتان کمی سخت باشد که بتوان در کمتر از 6 ساعت صاحبخانه شد، آنهم صاحبِ خانه‌ای که از استحکام کافی در برابر حوادث طبیعی به ویژه زلزله بهره‎مند است.

به گزارش مجله دلتا، با پیشرفت علم و تکنولوژی و به کارگیری فناوریهای نوین در ساخت و ساز، داشتن یک خانه مستحکم با امکانات رفاهی، چندان بعید نیست و با کمترین هزینه می‌توان صاحب خانه‌ای زیبا و حتی لاکچری شد.

یک معمار ایتالیایی به نام «رناتو ویدال» خانه ماژولی طراحی کرده که در کمتر از یک روز، و فقط در زمان 6 ساعت، ساخته می‎شود. جالب است بدانید که این خانه پیش ساخته، تاشو و به راحتی جابجا می‎شود.

«ویدال» که نام خانه ماژولی خود را«M.A.Di» گذاشته از فناوری‌های نوین ساخت و ساز به خوبی بهره برده و این سازه را چنان محکم ساخته که در برابر تکان‌های شدید زلزله مقاوم است.

2

اما جالب‌تر آنکه جنس این خانه مستحکم، بر خلاف تصور، نه از آهن و بتن بلکه از چوب ساخته و فقط در چارچوب آن از فولاد گالوانیزه استفاده شده است. اما شاید سوالی که برای خیلی از شما پیش آید این است که قابلیت تاشو بودن این خانه چگونه است، همانطور که در تصویر ملاحظه می‌کنید چارچوب بنا به شکل A طراحی شده که به تاشو بودن خانه کمک می‌کند.

4

خانه تاشوی «M.A.Di»  در دو حالت دو طبقه (۲۷، ۴۶ و ۵۶  مترمربعی) یا سه طبقه( ۷۰و ۸۴ مترمربعی) ساخته می‌شود.

در طراحی داخلی این خانه‌های نقلی نیز، جانمایی آشپزخانه،حمام و اتاق خوابها به خوبی انجام شده است؛ به گونه‌ای که آشپزخانه، غذاخوری و حمام در طبقه اول  و اتاق‌های خواب در طبقات بالایی قرارگرفته‎اند. البته ناگفته نماند که فضای داخلی بنا، می‌تواند بر اساس نیازهای ساکنان، شخصی سازی شود.

همچنین انرژی مورد نیاز این خانه‌ها از طریق پنل‌های خورشیدی تامین می‎شودکه به راحتی مشکل دسترسی به برق شهری را برطرف می‌کند.

5

خانه معماری ساختمان طراحی رناتو ویدال
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین