کد خبر: 25162 A

نادیده شدن زنان معمار توسط کارفرماها

نادیده شدن زنان معمار توسط کارفرماها

یک بانوی معمار گفت برخی از کارفرماها باور نمی‌کنند یک خانم هم بتواند کار مهندسی و تخصصی انجام دهد.

ایران آرت: نازنین فدوی، مدیرعامل یک آتلیه معماری که همه مهندسان آن بانوان هستند در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مسئله‌ای که در ابتدای کار باعث سرخوردگی بانوان در شغل‌های مهندسی می‌شود این است که کارفرماها باور نمی‌کنند یک خانم هم بتواند کاری انجام بدهد. شاید در فرهنگمان نهادینه شده که توان مردان در انجام امور بالاتر است.

وی ادامه داد: یکی از سختی‌های شروع کار بانوان این است که این باور را با روحیه رهبری و محکم زنانه خود پشت سر گذاشته و توانایی‌های خود را به جامعه مردانه مقابلمان اثبات کنیم و این کار از آن جهت سخت‌تر جلوه می‌کند که پیشینه خانم‌های فعال در این زمینه کم عنوان شده است.

این معمار "فرشید موسوی"، "خواهران حریری" و "لیلا عراقی" را در گروه زنان موفق در تاریخ معماری ایران عنوان کرد که در کارشان بسیار خوب ظاهر شدند، و افزود: به طور کل اندک بودن زنان فعل در این عرصه از سختی‌های موجود در اثبات توانایی های نسل حاضر است.

فدوی از تمامی خانم‌ها خواست تا به خودباوری برسند و به استعداد خود اهمیت بدهند، به‌دنبال اهدافشان بروند و از ناملایمات پیش رو نهراسند. جرات به خرج دهند و حتی اگر ثمردهی اقداماتشان را در دور دست‌ها دیدند، با صبوری تلاش کنند. شکوفایی در حوضه زنان شاید دشوار اما ممکن است.

معمار نازنین فدوی معمار زن معمار ایرانی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین