کد خبر: 25134 A

بلندترین آسمان‌خراش اروپا ساخته می‌شود

بلندترین آسمان‌خراش اروپا ساخته می‌شود

برج‌های دوقلوی هرمیتاژ ارتفاعی بالغ بر 320 متر خواهند داشت.

ایران آرت: پروژه ساخت بلندترین آسمان‌خراش اروپا، با نام برج‌های دوقلوی «هرمیتاژ» در پایتخت فرانسه، سرانجام پس از مخالفت‎های فراوان به تصویب رسید.

به گزارش مجله دلتا، این پروژه عظیم که از سال 2007 با موانع بسیاری روبه رو بوده سرانجام توانست پس از کش و قوس‌های فراوان، موافقت شورای دولتی را جلب کند. البته اجرای این پروژه در حالی به تصویب رسیده است که هنوز شمار زیادی از ساکنان ساختمان‎هایی که برای ساخت این پروژه باید تخریب شوند حاضر به ترک آپارتمان‌های شخصی خود نیستند.

دو شرکت بیمه‌ای مخالف تصویب پروژه «هرمیتاژ»

در واقع دو شرکت «آکسا» و «اَلیانز» از مخالفان سرسخت تصویب ساخت پروژه «هرمیتاژ» در شورای دولتی هستند. زیرا این دو شرکت که از بزرگترین و معتبرترین شرکت‌های بیمه در جهان محسوب می‎شوند، مالکان مشترک ساختمان‌هایی هستند که برای اجرای این پروژه تخریب خواهند شد.

البته «اِمین اسکندروف» بانیِ روس پروژه ساخت بلندترین آسمان‌خراش اروپا، در آوریل ٢٠١٧ توانست موافقت بخشی از افرادی را که در مجاورت مکان ساخت این پروژه سکونت دارند جلب نماید.

به گفته «اسکندروف» گروه «هرمیتاژ» قراردادی را با شرکای مالی خود در تاریخ ١٣ ژوئیه به امضا رسانده است که طی یک کنفرانس خبری و با مشخص نمودن تاریخ آغاز ساخت این پروژه، در اوایل پاییز رسماً اعلام خواهد شد.

بهره‌برداری از بلندترین آسمان‌خراش اروپا همزمان با المپیک 2024

بر اساس قرارداد نهایی شده با پیمانکاران این پروژه، مرتفع‌ترین برج‌های اروپا در تابستان سال 2024 همزمان با آغاز رقابت‌های المپیک تابستانی پاریس به بهره برداری می‎رسد.

طراح این برج‌های دوقلوی عظیم، «نورمن فاستر» معمار مشهور انگلیسی است که کارنامه‎ای درخشان در طراحی و اجرای پروژ‌ه‌های متعدد در سطح جهانی دارد.

برج‌های دوقلوی «هرمیتاژ» پس از کسب مجوز و تصویب طرح ساخت، قرار است در حاشیۀ رود سن و منطقه «لدفانس» پاریس ساخته شود. این آسمان‌خراش که ارتفاعی بالغ بر 320 متر (یعنی تنها ۴ متر کمتر از ارتفاع برج ایفل) دارد عنوان بلندترین برج اروپا را از آن خود خواهد کرد.

شایان ذکر است هزینۀ  ساخت برج های دوقلوی “هرمیتاژ” که آپارتمان‌های لوکس، هتل، دفاتر اداری،  مراکز خرید و رستوران را در بر  می‎گیرد ، مبلغی در حدود ٢ میلیارد و ٨٠٠ میلیون یورو برآورد شده است.

برج معماری آسمان خراش برج های دوقلوی هرمیتاژ برج دوقلو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین