کد خبر: 23521 A

طراحی منحصربه‌فرد فروشگاه جدید اپل / عکس‌ها

طراحی منحصربه‌فرد فروشگاه جدید اپل / عکس‌ها

فروشگاه جدید اپل با سنگ و شیشه و بامبو طراحی شده است.

ایران آرت: طراحی و اجرای جدیدترین فروشگاه تجاری شرکت الکترونیکی اپل با عنوان "واحه آرام" توسط گروه معماری نورمن فاستر و همکاران به اتمام رسید. تفاوت عمده طراحی فروشگاه شعبه ماکائو چین با دیگر شعب فروشگاه اپل در متریال نما و طراحی داخلی خلاصه می شود. این مجموعه پس از افتتاح پاسخ و نظرات متفاوتی نسبت به طراحی فروشگاه های دیگر دریافت کرده که شاخص ترین منتقدان به این فضا را یک محیط آرامش بخش از فناوری، سرگرمی و هنر تعریف کرده اند. شاید تغییر رویه گایدلاین های فروشگاه های اپل تا حدودی دستخوش اتفاقی باشد که برای فروشگاه اپل در شیکاگو رخ داد. به نظر معضل یخ زدن پله ها و سقف فروشگاه شیکاگو باعث شده تا روند طراحی و اجرای این شعبات تا حدودی بر اساس شرایط اقلیمی و فرهنگ کشورهای میزبان جلو رود.

به گزارش آرل، طراحی فروشگاه تجاری جدید اپل به واسطه همکاری آتلیه طراحی شرکت فاستر و همکاران به همراه طراح ارشد کمپانی اپل، سِر جانی آیو به مرحله اجرا رسیده است. پیش از این شعبه هم فروشگاه خیابان میشیگان با همکاری این دو گروه صورت گرفته بود که نتیجه کار یک طرح بسیار عالی بود. فروشگاه ماکائو به واسطه کم شدن متریال شیشه و افزایش متریال سنگ و گیاه بامبو هویت جدیدی از اپ استور را به نمایش گذاشته است.

App store macau (2)

طرح فروشگاه ماکائو شبیه یک مکعب فلورسنت بوده که با هندسه ای خالص و الهام گیری از فانوس های کاغذی چینی به هارمونی دقیقی دست یافته است. با گذر از میدان و محدوده بامبوها یک مکعب سفید درخشان را مشاهده می کنیم که میان بافت سبز منظمی نسبت به میدان بامبو احاطه شده است. پس از ورود به فروشگاه شاهد تناسب متریال ها و طراحی نورپردازی داخلی در ابعاد و رنگ هستیم که با سایه طوسی روشن در سفید و مهتابی ادغام شده اند که به واسطه پلان ساده و عملکردگرای فروشگاه تعبیه هر عرصه را در این فضا راحت نموده است.

طراحی نمای ساختمان با متریال کامپوزیت، شیشه و سنگ می باشد که به صورت لایه لایه نزدیک به هم قرار گرفته اند. ترکیب یک لایه نازک سنگ به همراه پوشش اپوکسی بر روی سنگ این بخش از نمای فروشگاه را شفاف تر کرده تا بین شیشه ورودی و نمای سر در تناسب انعکاسی صورت پذیرد و حس یک سطح شفاف یکپارچه را به مشتریان انتقال دهد. 

طراحی داخلی فروشگاه ویژگی بافت سبز گیاه بامبو را در خود ادغام نموده است. بخشی از فضا به صورت یک آتریوم طراحی شده تا بامبوها هنگام رشد ارتقا یابند و تا طبقه دوم درحرکت باشند. پلان داخلی مجموعه با توجه به یک دیافراگم هرمی ساده است که نور طبیعی از طریق سقف و نورگیر باریک به درون فضا نفوذ کند و در طول مسیر شعاع نور گسترش یابد. نزدیک ورودی فروشگاه یک صفحه نمایش 10 متر مربعی بر روی دیوار تعبیه شده تا به هنگام ورود توجه مشتریان جذب شود.

App store macau (3)

App store macau (4)

App store macau (6)

اپل معماری طراحی داخلی طراحی فروشگاه اپل
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین