کد خبر: 22996 A

عجیب‌ترین رکوردهای دنیای معماری / عکس‌ها

عجیب‌ترین رکوردهای دنیای معماری / عکس‌ها

با بزرگترین هتل، گران‌ترین خانه و سنگین‌ترین سازه جهان آشنا شوید.

ایران آرت: در دنیای معماری همواره سازه‌ای بزرگ و عظیمی ساخته می‌شود که در این بین برخی از نظر هزینه، وسعت، حجم و... منحصربه‌فرد هستند.

در ادامه با سه رکورد عجیب دنیای معماری که توسط مجله دلتا جمع‌آوری شده آشنا خواهید شد.


بزرگترین هتل جهان 

h1-1024x570

هتل ابراج کودای در شهر مکه عربستان در دست ساخت است. قرار بود این هتل در سال 2017 افتتاح شود اما به سبب مشکلات مالی افتتاح آن به سال 2020 موکول شد.این هتل احتمالا به زودی رکورد بزرگترین هتل جهان را به نام خود ثبت می کند.

هتلی متشکل از حلقه  12 تایی از برجهای 45 طبقه دارای 10 هزار اتاق و 70 رستوران که روی تمام برج ها باند فرود هلیکوپتر طراحی شده است.

10برج این هتل با درجه 4 ستاره و 2 برج دیگر با درجه 5 ستاره خدمات بسیار عالی را به مشتریان و ساکنان خود ارائه خواهند کرد و پیش بینی می شود اغلب افراد سرشناس و مهم در این دو برج اقامت کنند .

 

 بزرگترین و گرانترین خانه 

carlos_maciel_1_0
 ساختمان آنتیلیا در جنوب بمبئی هند ،بزرگترین و گران قیمت ترین خانه دنیا است. تا سال 2014 کاخ باکینگهام انگلستان گران قیمتترین خانه بود اما امروز این جایگاه به آنتیلیا اختصاص دارد.

این ساختمان به ارزش 2 میلیارد دلار در 27 طبقه با ارتفاع سقف بسیار بلند که در حالت عادی ارتفاع برج معادل یک ساختمان 60 طبقه است با مقاومت در برابر زلزله ای به بزرگی 8 ریشتر بنا شده و جا به جایی اعضای خانواده با 10 آسانسور انجام می شود. ساختمان آنتیلیا برای استفاده تمام وقت یک خانواده طراحی و ساخته شده در حالی که خانه های بزرگ دیگر مثل قصر باکینگهام به نحوی طراحی شده اند که می تواند چند خانوار را با تفکیک فضای مناسب در خود جای دهند .

ساختمان آنتیلیا متعلق به آقای موکش آمبانی مدیر هولدینگ ریلاینس اینداستری هند است.این سازه و هزینه ای که برای ساخت آن صرف شده موافقان  و مخالفان بسیاری داشته است  .

 

سنگین‌ترین سازه جهان

antilia-house-mumbai-1-1024x768

کاخ پارلمان رومانی تا امروز به عنوان سنگین ترین سازه جهان شناخته می شود . این ساختمان در قلب شهر بخارست با مساحت 365 هزار متر مربع ،بزرگترین ساختمان پارلمان دنیا نیز به شمار می رود و با وزن بیش از 4 میلیارد کیلو گرم این جایگاه را از آن خود کردهاست .

برابر ارزیابی ها در سال 2008 ارزش این سازه بیش از 3 میلیارد دلار بوده که در بین ساختمان های دیپلوماتیک یک رکورد مثال زدنی و قابل توجه محسوب می شود .

کار ساخت این سازه در زمینی به مساحت 66 هزار متر مربع در سال 1984 آغاز شد  و در مدت ساخت بیش از 1100 معمار با  این پروژه همکاری کرده اند . در نهایت در سال 1990 این پروژه به پایان رسید ونام خود را در کتاب رکوردها به ثبت رساند .

معماری طراحی هتل سازه معماری جهان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین