کد خبر: 2280 A

نگاهی به معماری قصر میگون

این قصر باشکوه در همین شمران است

این قصر باشکوه در همین شمران است

قصر میگون، یکی از معماری های کمتر دیده شده ای است که به سبک اسپانیایی بر فراز میگون نو در شمیرانات قد برافراشته است.

ایران‌آرت: قصر میگون، یکی از معماری های کمتر دیده شده ای است که به سبک اسپانیایی بر فراز میگون نو در شمیرانات قد برافراشته است. سبک اسپانیایی در معماری در واقع دارای نوعی تضاد و تناقض است، در این سبک تجمل گرایی و ساده گرایی با یکدیگر ادغدام شده و اثری منحصر به فرد را خلق می کند. همان طور که گفته شد خانه ویلایی قصر میگون به سبک اسپانیایی در میگون نو بنا شده است به همین منظور سایت چیدانه پای صحبت معمار و مجری پروژه پژمان صفوی نشسته.

 
 
 

مشخصات عمومی پروژه طراحی قصر میگون

  • نام پروژه: قصر ویلایی میگون نو
  • موقعیت: میگون نو، شمیرانات، تهران، ایران
  • دفتر معماری: مهندسین مشاور پانونب (Panonab)
  • معمار مسئول: پژمان صفوی
  • مجری:  پژمان صفوی
  • طراح داخلی: مازیار دولت آبادی
  • کارفرما: جناب آقای منشوری
  • مساحت سایت پروژه: ۴۰۰ مترمربع
  • مساحت کل ساخته شده: ۱۰۰۰ مترمربع
  • جوایز: لوح تقدیر از شهردار وقت بابت زیباسازی منطقه

 

طراحی داخلی قصر میگون
 

 

ایده ی طراحی قصر میگون چگونه شکل گرفت؟

از زبان معمار: کارفرمای پروژه خانه ویلایی میگون که یکی از بستگان ما بود در سال های آخر تحصیلم به دیدار ما آمد و ماکت کوچکی از یکی از قصرهای اسپانیا نیز در دست داشت و تمایل زیادی داشت که پدرم این قصر را برای وی در زمینی به مساحت ۴۰۰ مترمربع در میگون نو بنا کند. پدر من از همان ابتدا توضیحات زیادی مبنی بر اینکه ساخت این ویلا مشکلات زیادی خواهد داشت و فضای داخلی مورد نیاز برای یک ویلای قابل استفاده را تامین نخواهد کرد به ایشان داد.

 

نمای ورودی ویلا
 

 

من که جذب صحبت های آنها شده بودم از ایشان خواستم تا به من یک هفته فرصت دهند و اجازه بدهند که من به بهانه پروژه پایان نامه روی آن کار کنم. از آنجایی که مدت ۳ سال بود که با پدرم در حال اجرای برجی در منطقه امانیه بودیم و ایشان هم از سوابق اجرایی من خبر داشت و البته به امید حضور پدرم در کنار من این کار را پذیرفت و به من یک ماه تا ارائه نقشه های اولیه فرصت داد. و من سریعا به تهیه ی نقشه های اولیه  اعم از پلان ها، نقشه محاسبات و نما و... اقدام کردم و بدین گونه اجرای پروژه قصر میگون در سال ۷۸ آغاز شد.

 

قصر میگون
 
 

 

چالش های طراحی قصر میگون چه بود؟

در طراحی خانه ویلایی میگون مشکلات اجرائی از همان ابتدا شدیدا" با من به مقابله برخواست. شیب بسیار زیاد زمین در طول حدود ۳۰۰ متر، ساختمانهای همسایه که اجازه خاکبرداری مناسب را نمی داد، طراحی ویلا در سه سطح مختلف که با توجه به نوع خاک منطقه که کاملا" رانشی بود، بسیار دشوار بود. و از همه مهم تر آب وهوای بسیار نامتعارف منطقه که  حدود ۵ ماه از سال کاملا مانع کار می شد. به هر ترتیب با مشکلات فراوان کار فنداسیون و اسکلت به سرانجام رسید و تیغه چینی ها شروع شد و پروژه کم کم شکل اولیه خودش را بدست آورد.

 

قصر میگون
 

 

روند طراحی داخلی قصر میگون را چه طور پیش گرفتید؟

دوست عزیزم آقای مهندس مازیار دولت آبادی طراحی داخلی قصر را به عهده گرفت سلیقه بسیار زیادی در طراحی داخلی این ویلا به خرج دادند که البته کار اجرائی آن را چندین برابر مشکل ساخت.

 

قصر میگون
 
 

 

کلیه مبلمان ها،تخت خواب ها و کمدها طراحی و ساخته شدند. تمامی دیوارها و سقف ها مزین به کارهای چوب و نقاشی روی چوب (اثر سرکار خانم دولت آبادی) و پتینه ها و موتیوهای بسیار زیبا شدند. تندیس ها و مجسمه های بسیار زیبا و متناسب با سبک معماری این قصر (تلفیق موراکن و کلاسیک روسی) از سنگ های مخصوص ساخته شد و در جای، جای این قصر پر پیچ و خم جای گرفت.

 

دکوراسیون قرمز
 

 

قصر میگون
 

 

خوب است بدانید: در دکوراسیون منزل به سبک اسپانیایی از فرش‌های زیبا و نفیس و پرنقش و نگار، مبلمان چوبی کارشده و هنری از جنس چوب هایی مانند گردو، کفپوش‌های سرامیکی و یا کاشی های دست ساز، پرده‌های پرنقش و نگار و شلوغ و تابلوهای رنگ و روغن استفاده می‌شود. در این سبک استفاده از اکسسوری‌های گران ‌قیمت، مبلمان کاناپه ای با پارچه های ابرشیمی و مخمللی در فضای دکوراسیون به شدت مورد توجه قرار می گیرد. همچنین انتخاب طیف رنگ هایی از خانواده قهوه ای وگرم یکی از اصول داشتن فضایی با سبک اسپانیایی می باشد.

 

قصر میگون
 

 

در طراحی خانه ویلایی میگون تمامی کف قصر از سرامیک های دست ساز فرش شد و گنبدهای نما و سقف های کلاه بوقی با تایل های شیشه ای و سرامیک های دست ساز کار شد. همچنین گنبد پیازی ویلای میگون هم پس از سختی بسیار زیاد با فایبرگلاس ساخته شد و روی آن با رنگ اتومبیل رنگ آمیزی شد.

 

قصر میگون
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین