کد خبر: 22591 A

ببینید: خلاقانه‌ترین پارکینگ‌های عمومی دنیا

ببینید: خلاقانه‌ترین پارکینگ‌های عمومی دنیا

با پارکینگ‌های منحصربه‌فردی آشنا شوید که به واسطه کانسپت، تکنولوژی و عملکرد فضایی شاخص شده‌اند.

ایران آرت: طراحی پارکینگ های عمومی: یک ساختار معماری که کمترین محبوبیت را بین عموم و حتی معماران دارد و بی نهایت ضروری است. برای معماری راحت است تا ماهیت رویایی و درخشنده یک ساختمان را به نمایش بگذارد. اما وقتی با طراحی یک پارکینگ عمومی طرف باشیم این مبحث کمی دشوار خواهد شد. با این وجود نمونه هایی که در ادامه خواهید دید دارای تناسب و کیفیت نسبتاً بالایی به لحاظ طراحی می باشند و تصویر زیبایی از پارکینگ را به نمایش گذاشته اند.

به گزارش آرل، در ادامه طراحی 9 پارکینگ منحصربه فرد را برای شما قرار داده‌ایم که به واسطه کانسپت، تکنولوژی و عملکرد فضایی شاخص شده اند.


پارکینگ طبقانی مرکز تجاری ویکتوریا گیت

2

طراحی پارکینگ مرکز تجاری ویکتوریا گیت یک امر اقتصادی و هوشمندی بیزنسی بوده که برای مدیریت یک اقتصاد 165 میلیون پندی برنامه ریزی شده است. این پارکینگ برای پوشش خودروهای خریداران و مشتریانی که به این مرکز تجاری می آیند در نظر گرفته شده است. طراحی نمای آلومینیومی پیچ خورده این ساختمان بر اساس یک الگوی دگرگیس شده انجام شده و میزان سایه و نفوذ نور را کنترل می کند.


پارکینگ Garagenatelier، سوئیس

3

این پارکینگ منحصربه فرد توسط معماری سوئیسی، پیتر کونز طراحی شده و همین کانسپت گالری شکل او کافیست تا طرح اش در لیست ما قرار بگیرد. هدف گونز ایجاد همپوشانی و هارمونی مناسب بین طبیعت و وسایل نقلیه صنعتی بوده است. این پارکینگ از مکعب های بتنی منظم ساخته شده و می تواند 8 ماشین را در خود جای دهد.


طراحی پارکینگ عمومی Cliniques در بلژیک

4

پارکینگ عمومی بلژیک با سایت یکپارچه دارای ظرفیت 985 خودرو می باشد و نمای آن از اسلاید های چوبی استفاده شده است. به طوری که باعث ورود نور به فضای پارکینگ و ایجاد تهویه مطبوعی می شود. بیشتر متریال های به کار رفته در این پروژه طبیعی می باشد.
 

پارکینگ AZ سنت لوکاس، بلژیک

5

طراحی پارکینگ طبقاتی فوق با کاسنپت پلان باز انجام شده و عرصه ها را بین دو ساختمان توضیع کرده است. دیوار بیرونی هر یک از ساختمان ها توسط نرده های فلزی با طرح سفال های الگودار هندسی کوچک احاطه شده است. گل هایی که در فلاوربکاس هر طبقه تعبیه شده توسط پوشش گیاهی بومی پر شده اند و در جلوگیری از نور زیاد و تهویه پارکینگ نقش دارند.


پارکینگ طبقاتی غار شکل ناپل، ایتالیا

6 ناپل

پارکینگ طبقانی ناپل در مرکز شهر و نزدیک به جاذبه های گردشگری واقع شده است. این پارکینگ در یکی از مکان های قدیمی ناپل قرار گرفته که به مرور از بین رفته و به یک غار بزرگ شباهت دارد. پارکینگ ناپل متشکل از یک تونل می باشد و در دو بخش از شهر تقسیم شده و از طریق سه تونل فرعی در 7 طبقه گسترده شده است.


پارکینگ 2KM3 سن گراویس، فرانسه

7 گراویس

طرح پارکینگ 2KM3 برگرفته از هنر معاصر و چشمگیر شهر مون بلان فرانسه می باشد. نام، طراحی و شیوه طراحی دیوارها برگرفته از سبک 12 هنرمند این شهر می باشد تا حس معاصری را به این سازه ارزان قیمت بدهد.


پارکینگ کشتی غرق شده چند طبقه

8

هم اسمش منحصربه فرد  است، هم طراحی بی نظیر آن. شکل منحصربه فرد این پارکینگ طبقاتی شبیه به یک عرشه کشتی است که از انتها در حال غرق شدن درون زمین می باشد. این ساختمان چهارطبقه بخشی از یک مجتمع تجاری در دهه 60 میلادی بود که اکنون با کاربری پارکینگ کنار برج اسمیت و ساختمان سابق هتل سیاتل قرار گرفته است.


پارکینگ طبقانی دوبل مرکز کنفرانس RAI

9

پارکینگ RAI با قابلیت گنجایش 10 هزار خودرو و طرح انعطاف پذیر دوبل خود برای دو بخش نمایشگاه و مرکز کنفرانس در نظر گرفته شده است. یک جفت رمپ استوانه ای شکل با لبه های منحنی که دسترسی برای مسیر ورود و خروج پارکینگ می باشند، فرم ساختمان را منحصربه فرد و چشمگیر کرده است.


پارکینگ طبقاتی اتوماتیک الجهرا، کویت

10

با گنجایش 2314 ماشین این پارکینگ در گینس به عنوان بزرگترین پارکینگ اتوماتیک عمومی دنیا ثبت شده است. این پروژه با همکاری یک شرکت رباتیک و مهندسی با اجرا رسیده و بیش از سه برابر پارکینگ ها عادی گنجایش دارد. همچنین ویژگی اتومات آن میزان 177 ثانیه از زمان ورود و خروج را کاهش می دهد که سرعت را افزایش می دهد.

معماری طراحی پارکینگ پارکینگ عمومی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین