کد خبر: 22433 A

ببینید: بهترین مکان‌ها برای برگزاری کنسرت راک

ببینید: بهترین مکان‌ها برای برگزاری کنسرت راک

تنها عده خاصی از گروه‌های موسیقی موفق می‌شوند در مکان‌های مجلل تاریخی روی صحنه بروند.

ایران آرت: صدای بلند، گستاخانه و طبیعت شب زی موسیقی راک، کنسرت های این سبک بی نظیر موسیقی اغلب در کافه های تاریک و کلوپ های شبانه برگزار می شد تا از پرخاش طرفداران و شکستن گیتارها توسط موزیسین ها در مکان های عمومی جلوگیری کند. اما این کار غیرممکن بود و همانطور که گروه های راک پرطرفدارتر می شدند، اجراهای کوچک آنها از کلوپ ها به آمفی تئاترهای معتبر، فضاهای باز، استادیوم های مشهور و چشم اندازهای معماری بی نظیری نفوذ کرد.

برگزاری موسیقی و حضور در مکان های بزرگی همچون کارنگی هال، رویال آلبرت هال در لندن، میدان مدیسون یا آمفی تئاتر صخره سرخ کلورادو ممکن است یک بار در طول زندگی رخ دهد، و شما همین یک این فرصت را داشته باشید که قدرت موسیقی و معماری به طور همزمان شما را در بر گیرد. به واسطه این فرصت های نادر، گروهی منحصربه فرد از بهترین نوازندگان دنیا موفق شدند خود را به بالاترین سطح ممکن برسانند و در تاریخی ترین مکان های زمین کنسرت خود را برگزار کنند.

به گزارش آرل، در ادامه این 8 مکان استثنایی و گروه های موسیقی که در این مکان ها اجرا داشته اند را برای شما قرار داده ایم.
 

1. اودئون هرودس آتیکوس، آکروپلیس، آتن، یونان

1

این آمفی تئاتر باستانی در لبه جنوبی آکروپلیس واقع شده و در سال 161 میلادی ساخته شده است. بنایی که در اوایل قرن بیستم در حال نابودی بود و در سال 1950 به طور کامل بازسازی شد. مدت کوتاهی پس از بازسازی این ساختمان میزبان برگزاری کنسرت فرانک سیناترا در سال 1962 بود. پس از استقبال از کنسرت سیناترا، خوانندگان و گروه های موسیقی مشهوری همچون: آندره بوچلی، یانی، التون جان، دیانا رز، جترو تال، فو فایترز (Foo Fighters) و استینگ در این مکان اجرا داشته اند. همچنین دو اپرا توسط لوچانو پاواروتی در این مکان برگزار شده است.


2. میدان سن مارکو، ونیز، ایتالیا

2

یکی از مشهورترین کنسرت های راک که در مکانی تاریخی برگزار شد که باعث بروز مشکلاتی در یک سایت تاریخی بود، توسط پینک فلوید ثبت شد. یکی از مهم ترین اجراهای راک در تاریخ در میدان سن مارکو ونیز توسط گروه موسیقی پینک فلوید در سال 1989 بود که مخاطبان زیادی را جذب کرد. برای اینکه علاقمندان بتوانند نزدیک به سن اجرا قرار بگیرند، مجبور شدند سکوهای شناوری را در میدان تعبیه کنند تا جمعیت به سِن شناور نزدیک باشند. به دلیل نبودن امکانات لازم، اقدامات کنترل جمعیت و استقبال 200 هزار نفری، خسارت قابل ملاحظه ای به حومه این منطقه رنسانس وارد شد. فاجعه ترین معضل آن دوران مصرف مواد مخدر بخصوص ال اس دی بود که تماشاگران را به کارهای افتضاحی همچون ادرار کردن و استفراغ بر روی درب و دیوار کلیسا یا آسیب به بنای مجسمه سن مارکو وادار کرد.


3. چیچن ایتزا، شبه‌جزیره یوکاتان، مکزیک

3

بنای بی نظیر چیچن ایتزا 600 سال پیش از میلاد مسیح ساخته شده و یکی از معدود ساختارهای روی زمین در آمریکای شمالی محسوب می شود. سازه مایان ها همواره یکی از بهترین چشم اندازها و سازه های مهم دوران باستان به شمار می رود که حس رمزآلود آن برگزاری کنسرت موسیقی را چند برابر بیشتر می کند. سایت این بنای بی نظیر در سال 2008 توسط ستاره اپرا پلاسیدو دومینگو یک اجرا را میزبانی کرد و پس از آن میزبان برگزاری یک کنسرت از التون جان بود.


4. هرم گیزا، مجموعه اهرام مصر باستان، قاهره

4

تماشای کنسرت در یکی از بهترین نقاط دنیا می تواند تجربه ای تکرارنشدنی باشد. گروه موسیقی راک گریت‌فول دد (Grateful Dead) این افتخار را داشتند که اولین افرادی باشند که در این مکان یک اجرای تمام عیار را تجربه کنند. پس از آنها فیل لِش از تجربه بی نظیر خود در مورد اجرا نزدیک اهرام ثلاثه گفته و اینکه در طول اجرای وی یک ماه گرفتگی کامل رخ داده است. سال 2001 استینگ و 2015 یانی در این مکان یک اجرا داشته اند.


5. سیرکوس ماکسیموس، رم، ایتالیا

5

سیرک ماکسیموس که در قرن ششم پیش از میلاد ساخته شده بود بیشتر به خاطر مسابقات ارابه رانی در دوران باستان شناخته می شد. این مکان زیبا میزبان 10 کنسرت مهم اعم از: لایو ۸  در سال 2005، گروه انگلیسی جنسیس به همراه درامر مشهور فیل کالینز و رولینگ استون در سال 2014 بود که بیش از 500 هزار نفر را جذب کرده بود.


6. کولوسئوم، رم، ایتالیا

6

در حالی که هنوز مقیاس کنسرت های برگزار شده در سایت های تاریخی بررسی نشده، سرپرست جدید کولوسئوم تمایل خود را از برگزاری کنسرت در فعال ترین سایت تاریخی ایتالیا خبر داد. ضلع جنوبی این ورزشگاه باستانی محل مناسبی برای برگزاری موسیقی، حتی سبک راک می باشد. آندره بوچلی، التون جان و استیون تایلر خواننده گروه اروسمیث در این مکان اجرا داشته اند. همچنین اجرای پاول مک کارتنی در سال 2003 با 400 صندلی یکی از بهترین کنسرت ها در این مکان بوده است.


7. میدان سرخ مسکو، روسیه

7کرملین و مقبره سابق رهبر شوروی سابق، ولادیمیر لنین در کنار گنبدهای پیازی کلیسای سنت بازیل یکی از بخصوص ترین مکان های دنیا به شمار می رود. بخصوص زمانی که بخواهیم یک اجرای موسیقی تمام عیار را در چنین فضایی تجربه کنیم. بندهای موزیک بزرگی در این مکان اجرا داشته اند که می توانیم به رد هات چیلی پپرز، پاول مک کارتنی، راجر واترز از گروه پینک فلوید، پلاسیدو دومینگو و دی جی تی تییستو در این مکان اجراهای مشهوری داشته اند.


8. برج ایفل، پاریس، فرانسه

Rock concerts (8)

رد پای موسیقی در برج ایفل بسیار برجسته می باشد. این چشم انداز استثنایی میزبان برگزاری کنسرت های مهمی همچون ژان میشل ژار نوازنده سبک جدید فرانسوی در سال 1995 با 1.2 میلیون بیننده بود. برج ایفل اخیراً توسط خوانندگان پاپ جدید مانند: جاستین بیبر، آلانیس موریست، دیوید گتا، و گروه موسیقی میوز (گروه راک انگلیسی) اجراهای بزرگی را تجربه کرده است.

کنسرت موسیقی راک کنسرت راک برج ایفل سالن کنسرت
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین