کد خبر: 21664 A

نمای متحرک و خلاقانه یک پارکینگ / عکس

نمای متحرک و خلاقانه یک پارکینگ / عکس

نمای متحرک این پارکینگ طبقاتی انرژی را ذخیره می‌کند.

ایران آرت: طراحی نمای متحرک ساختمان های معماری با ویژگی های پایدار یا هایتک بسیار گسترش یافته و در انواع ساختمان های معماری با عملکردهای متفاوت مورد استفاده قرار می گیرد. یک هنرمند آمریکایی با همکاری شرکت معماری هایسل طراحی نمای پارکینگ طبقانی یک فرودگاه را با ویژگی های معماری پایدار ارائه کردند. این پارکینگ 5 طبقه با هزار متر مریع نما بهترین فرصت را برای ساخت چنین نمای مفهومی در اختیار این گروه قرار داد. بیش از 118 هزار پنل آلومینیومی بر روی پوسته پارکینگ تعبیه شده که به دو شیوه تکان می خوردند و به واسطه همین حرکت ها جریان الکتریسیته تولید می کنند.

به گزارش آرل، طراحی نمای پارکینگ به گونه ای است که دو مفهوم را دنبال می کند: اول ارائه یک نمای متحرک که با طراحی یک الگو می تواند شکل منحصربه فردی را به نمایش بگذراد. در وحله دوم خلق یک نمای پایدار که بتواند برخی از انرژی ساختمان را جذب کند. همین متحرک بودن پنل ها هم دلیل دیگری بوده که این کانسپت کنار یک فرودگاه طراحی و ساخته شده است. پنل های نما هم به واسطه شدت جریان باد حرکت می کنند، و هم با موج حرکت هواپیماها به واسطه بلند شدن و نشستن آنها در باند پرواز می تواند انرژی زیادی را ذخیره کنند.

Facade pannel (2)

طراحی نمای متحرک به شیوه فوق، تعریف مدرنی از ارتباط بین سیستم های ساختمانی و طبیعت است. اینکه با چنین تبدیر ساده ای بتوانید بخش بزرگی از میزان انرژی یک ساختمان را تامین کنید و زیبایی بصری یک منطقه را فراهم نمایید. طراحی نما بر روی فضای داخل پارکینگ هم اثر گذار بوده است. به طوری که پنل ها الگوهای پیچیده ای از نور و سایه را بر روی کف و دیوارها خلق میکند. این مزایای زیست محیطی/کاربردی، یک تهویه رایگان برای محیط داخلی به شمار می رود.

Facade pannel (3)

معماری طراحی نمای متحرک پارکینگ
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین