کد خبر: 21379 A

ببینید: طراحی عجیب و غریب یک مرکز تجاری

ببینید: طراحی عجیب و غریب یک مرکز تجاری

طراحی این مرکز خرید با پنل‌های سفید آلومنیومی و شیشه‌های رنگی انجام شده است.

ایران آرت: طراحی مجتمع تجاری Printemps یک مرکز خرید با تمرکز بر ارائه انواع لوازم شخصی و جمعی می باشد که در فصل بهار افتتاح گردیده است. این فضای تجاری یک ساختمان قدیمی مربوط به سال 1865 می باشد که در شهر پاریس توسط جولز جلوزوت و ژان آلفرد داکلاس تاسیس شده بود. اهداف اصلی طراحی مجتمع تجاری Printemps ارائه سبک جدیدی از خرید برای مشتریان است. ویژگی مهم مراکز خرید این بوده که جز اولین مکان هایی به شمار می روند که از برق و آسانسور بهره می بردند و به نوبه ی خود به خاطر طراحی پله های مارپیچ بزرگ و گنبد 42 متری شاهکار معماری مدرن محسوب می شوند.

به گزارش آرل، در طول سال ها،پروژه های بازساری زیادی در این مرکز خرید انجام شده است. مانند ایمنی در برابر آتش همچنین بسیاری از ویژگی های اصلی معماری آن حذف شده بود.اگرچه در سال 1972 نوه بنیانگذار این مرکز خرید توانست گنبد بزرگ آن را دوباره نصب کند.از آن زمان به بعد هردو گنبد و نمای پوسته آنا در سبک نوآورانه به عنوان بنای تاریخی ثبت شده اند.

به عنوان بخشی از بازسازی این مجموعه،هدف این بوده قسمت جدیدی را که بازدیدکنندگان امکان مشاهده تمام طبقات را دارد طراحی نمایند.یکی ازنتیجه های آن،تسهیل رفت و آمد به تمام طبقات بوده و اینکه یک نقطه عطف در جهت خدمات رسانی باشد. در سال2017 یک فضای جدید که از سطح زمین تا طبقه 9 به صورت عمودی قرار گرفته ، طراحی شده است. ارتفاع آن 25.5 متر و عرض آن 12.5 متر می باشد که از پنل های آلومینیومی سفید رنگ  که تقریبا با 1700 قطعه گلبرگ شکل طراحی شده و پوشش این صفحات از شیشه های Dichroic می باشد. ویژگی این شیشه ها این است که بر اساس زاویه دید افراد رنگش تغییر میکند و درخشش زیبا و خارق العاده ای ایجاد می کند.

kharid (1)

kharid (20)

kharid (21)

kharid (22)

kharid (23)

kharid (24)

kharid (26)

معماری طراحی داخلی مرکز تجاری فروشگاه
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین