کد خبر: 20922 A

ببینید: تغییر کاربری ساختمان دولتی به یک هتل لاکچری

ببینید: تغییر کاربری ساختمان دولتی به یک هتل لاکچری

ساختمان Murray تا پیش از تغیی رکاربری به هتل، به عنوان یک ساختمان دولتی مورد استفاده قرار می‌گرفت.

ایران آرت: طراحی هتل لاکچری و مدرن 336 اتاقه Murray توسط نورمن فاستر پروژه ای متفاوت از این معماری انگلیسی می باشد که بیشتر پروژه های معماری خود را به سبک هایتک ارائه کرده است. این پروژه یک باغ هتل بزرگ بوده که در مرکز شهر هنگ کونگ واقع شده و به واسطه طراحی نمای پانورامیکی که دارد تصویر یکپارچه های را به 4 ضلع سایت ارائه می دهد. مهم ترین عرصه هتل به عنوان فرصتی برای طراحی، باغ آن می باشد که ضلع غرب و شرق ساختمان را به سایت متصل کرده و پوشش مناسبی را در پایین ساختمان فراهم نموده است.

Hotel Design (3)

به گزارش آرل، ساختمان Murray تا پیش از تغییرکاربری به هتل، به عنوان یک ساختمان دولتی مورد استفاده قرار می گرفته است. یکی از دلایلی که باعث شد ساختمان تغییرات کمتری در ساخت و ساز را تحمل کند، حفظ سازه های اصلی ساختمان بود. لذا فاستر می بایست طرح خود را با توجه به داشته و نیازهای ساختمان تکمیل می کرد. در طبقه همکف طاق های قوسی شکلی را می بینیم که برای ساختمان قدیمی است و با ظرافت خاصی به راهروی گذر مهمانان تغییر کاربری داده است. این طاق ها به طور عمده در ساختمان های مدرن دولتی به کار می روند. اما فاستر با حفظ این عنصر، این مسیر را به فرصتی تبدیل کرده که مهمانان با گذر از این منطقه به باغ ساختمان دسترسی داشته باشند.

معماری ساختمان اصلی در پاسخگویی به اقلیم و آب و هوای هنگ کونگ تکمیل شده است. طراحی پنجره ها به نوعی است که اتاق ها را محصور کرده و با دقتی مناسب نسبت به جهت مسیر حرکت خورشید تعبیه شده اند. قاب ذوزنقه ای شکل مقطع پنجره ها نور روز را به اندازه ای مناسب برای ساختمان فراهم می کند و برخی ساعات از روز سایه مورد نیاز اتاق ها را به وجود می آورد. همین رویکرد ویژه طراحی پنجره ها باعث شد تا این ساختمان در سال 1994 جایزه مدیریت انرژی در ساختمان های دولتی را کسب کند.

طراحی جدید به ارتقا جنبه های دیگر ساختمان منجر گردید تا توابع جدیدی با حفظ رویکرد ویژگی های پایدار ساختمان به ارتقا این محدوده از شهر بیانجامد. برخی از اقدامات فاستر در تغییر کاربری ساختمان به نگهداری راحت و طول عمر بیشتر ساختمان، با کمترین مداخله نیروی انسانی منجر شده است. تغییر روابط فضایی و سیرکولاسیون اتاق ها به همراه تاسیسات مکانیکی و الکتریکی جدید جامه ای جدید را به ساختمان پوشانده است. 

ساختمان هتل توسط الگوهای متمایز نمای خارجی هویت بنا را نشان میدهد. ادغام کاربری های بیرون و درون بنا، تغییر ورودی و خروجی ها، ایجاد یک واحد مدولار و سازماندهی اتاق ها از اقداماتی است که تیم طراحی فاستر بر عهده داشته اند. طراحی دکوراسیون داخلی هتل به همراه سوئیت های لوکس در طبقات بالا، جمعیت زیادی را برای اقامت در هتل پشتیبانی می کند. سوئیت های لوکس از منظره دیدنی نسبت به بندر و قله های هنگ کونگ بهره مند می شوند. رستوارن روباز و سرپوشیده بام در تراس آخرین طبقه یکی از بهترین مناظر شهر را برای صرف غذا ایجاد کرده است. این هتل دارای تعداد زیادی رستوارن و کافه می باشد که در طبقات همکف و آخر ساختمان طراحی شده اند.شرکت فاستر و همکاران پیمانکار ساخت و اجرای این هتل بزرگ بوده اند.

Hotel Design (4)

Hotel Design (5)

Hotel Design (6)

Hotel Design (7)

Hotel Design (11)

Hotel Design (12)

Hotel Design (16)

Hotel Design (17)

معماری طراحی داخلی طراحی هتل بازسازی ساختمان دولتی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین