کد خبر: 20702 A

ببینید: معماری ساده و عجیب یک سفارتخانه

ببینید: معماری ساده و عجیب یک سفارتخانه

در نمای بیرونی ساختمان تصویری از معماری مدرن سوئیس را مشاهده می‌کنیم و طراحی داخل مانند کلبه‌های ساده و بی آلایش آفریقایی است.

ایران آرت: طراحی سفارتخانه سوئیس در ساح عاج، جنوبی ترین کشور قاره آمریکا بیانگر تأثیرپذیری ساختمان از دو رویکرد معماری متفاوت می باشد. بیرونی ساختمان تصویری از معماری مدرن سوئیس را مشاهده می کنیم و طراحی داخل مانند کلبه های ساده و بی آلایش آفریقایی است که با متریال های مدرن به اجرا رسیده است. فرم ساختمان بیانگر طرحی سخاوتمندانه ای است که بر روی تنه درختان باشکوه ایستاده است.

به گزارش آرل، ساختمان سفارت سابق یک ویلا بوده که در سال 1960 به اجرا رسیده بود. اما طرح افقی جدید سفارت دارای ساختارهای منظمی است که به واحدهای جداگانه تقسیم شده و شکل بصری ساختمان را دستخوش تغییرات زیبایی کرده است. طراحی ساختمان جدید به دنبال رعایت چهار هدف اصلی بود: 1. اینکه ساختمان جدید بتواند تمام نیازهای راجعه کنندگان را به عنوان کاربری یک سفارت به خوبی اجرا کند. 2. به سایت و ویلاهای همسایه احترام بگذارد 3.شرایط جوی و اقلیمی را در نظر بگیرد 4. و در نهایت ارزش های کشور سوئیس و معماری مدرن آن را در ساختمانی کوچک به تصویر بکشد.

Swiss Embassy (2)

Swiss Embassy (3)

ساختمان جدید گسترش یافته و با سقفی بلندتر نسبت به ساختمان ویلای قدیمی، نمایه پرابهت تری از یک سفارت را نشان می دهد. سطح ساختمان کمی بالاتر از زمین قرار گرفته تا نسبت به ساختمان های اطراف برجسته تر شود. دسترسی از طریق یک راهروی مستقیم صورت گرفته تا سرعت روند اجرای کار مراجعه کنندگان توسط کارمندان افزایش یابد. طراحی دکوراسیون داخل و فضای انتظار به ساده ترین شکل ممکن طراحی شده است. 

Swiss Embassy (4)

با ورود به فضا با مبلمانی ساده برخورد می کنیم و کلیت فضا از سادگی و بی آلایشی خانه های آفریقایی در قرن بیستم الهام گرفته است. فضای نشیمن مانند یک گالری ساده است که ارتباط مستقیمی با پذیرش سفارت دارد. سالن طویل پذیرش مکان آرامی است که به واسطه سقف شیبدار سایه بزرگی را در داخل ایجاد کرده تا آفتاب بیرون ساختمان باعث کلافگی مراجعه کنندگان نشود. اسکلت سقف بر روی ستون های بتنی نصب شده و سقف با با شیب ملایمی نگه داشته تا از تعبیه سازه های غیرضروری و سایه بان های شیبدار خود داری شود.

Swiss Embassy (7)

Swiss Embassy (9)

Swiss Embassy (11)

معماری طراحی سفارتخانه
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین