کد خبر: 19942 A

طراحی جذاب و رنگی یک مجتمع‌ مسکونی / عکس‌ها

طراحی جذاب و رنگی یک مجتمع‌ مسکونی / عکس‌ها

ساختمانی خاص توسط معماران استرالیایی طراحی شده که دارای رنگ‌آمیزی و جهت‌گیری استاندارد و خاصی است.

ایران آرت: طراحی مجتمع مسکونی باکس بیل استرالیا با نما و تراس های ایزومتریک خود تعریف تازه ای از نورگیری و فضای خلوت آپارتمان مسکونی را معرفی کرده اند. 

به گزارش آرل، آپارتمان مسکونی در شهر Box Hill کشور استرالیا واقع شده که توسط گروه معماری استرالیایی KUD  طراحی و اجرا شده است. این بنا نمای خاص و متفاوتی دارد که دارای رنگ و جهت گیری استانداردی است و  هر کدام مختص یک واحد آپارتمان در ساختمان می باشند. به این ترتیب نمای این ساختمان شامل مستطیل های بزرگی است که هیچکدام نسبت به یکدیگر وضعیت مشخصی ندارند.

(1)

آپارتمان Spectrum درسایتی با سه وجه واقع شده است.این پروژه به عنوان نوارهایی از جرم ساختمانی بوده و به منظور نشان دادن زمینه فرهنگی متنوع با توده ای از فضای بسته بیان شده است.نوارها به صورت هندسی سرتاسر طبقات قرار دارند که موجب به وجود آمدن نماهای بندبند شده اند. این نوارهای رنگارنگ بر حضور پرجنب و جوش مردم در فضای عمومی تاکید میکنند.

(3)

برای افزایش فضای عمومی ساکنان آپارتمان،فضای گردش( circulasion) داخلی به آسمان باز می شوند و به عنوان ریه برای توسعه ی ساختمان عمل می کنند.این فضا نور روز و تهویه ی طبیعی را تأمین می کند. این نور و تهویه ی مناسب امکان رشد گیاهان را در این آتریوم فراهم می کند.

(4)

(5)

معماری طراحی مجتمع مسکونی آپارتمان مسکونی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین