کد خبر: 19624 A

ببینید: پروژه متفاوت گروه معماری زاها حدید / مدرسه‌ای رویایی برای دانش‌آموزان

ببینید: پروژه متفاوت گروه معماری زاها حدید / مدرسه‌ای رویایی برای دانش‌آموزان

مدرسه‌ای توسط گروه معماری زاها حدید طراحی شده که هر دانش‌آموزی آرزوی بودن در آن را دارد.

ایران آرت: طراحی مدرسه ابتدایی لوشان توسط گروه معماری زاها حدید با ظرفیت 120 دانش آموز در یکی از مناطق روستایی در چین به اتمام رسید. طراحی سهمی وار طاق های بتنی این مجموعه ونحوه قرارگیری ان در سایت، شرایط بهینه نورگیری وچشم انداز را برای این مجموعه فراهم کرده است.

به گزارش آرل، برای ایجاد یک مصالحه فیزیکی هارمونیک بین مدرسه، خوابگاه و ساختمان خدمات طول هر طاق با اقتباس از برنامه مدرسه سازگار است. در مرکز بزرگترین دسته طاق ها، یک حیاط، فضای گردش و فضای بازی طراحی  شده است. به منظور ایجاد فضای آموزشی در هوای آزاد و محافظت فضای داخلی از نور مستقیم خورشید انتهای هر طاق ماورای مرز اصلی فضای داخلی مجموعه بصورت سایبان گسترش می یابد.

به خاطر دور دست بودن سایت مدرسه، گروه معماری زاها یک روش نوین ارایه کرده است که ساختن چارچوب پیچیده طاق های بتنی را در محل سایت امکان پذیر می کند. در این روش یک بازوی مکانیکی برنده که از تکنولوژی سیم داغ استفاده می کند برای برش تکه های فوم که تشکیل دهنده قالب بتن هستند به سایت منتقل می شود. از آن جاییکه این طاق ها مدولار هستند در نتیجه قالب های بتنی قابلیت استفاده بیشتر از یک بار را دارند.

این مجموعه با سطوح خارجی سرامیک برای اشاره به تاریخ منطقه در تولید سرامیک با کیفیت بالا که به سلسله مینگ برمی گردد به پایان می رسد. این سطوح خارجی سرامیکی دارای تناژ رنگی متفاوت هستند که کارکرد داخلی هر ساختمان را مشخص می کند.

Lushan School_arel(2)

Lushan School_arel(3)

Lushan School_arel(5)

Lushan School_arel(6)

Lushan School_arel(8)

Lushan School_arel(10)

معماری زاها حدید گروه معماری زاها حدید
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین