کد خبر: 19265 A

ببینید: پول هتل ۵ ستاره بدهید در زندان‌ مخوف بخوابید

ببینید: پول هتل ۵ ستاره بدهید در زندان‌ مخوف بخوابید

زندان "انی انستلت" در منطقه گرینلند دانمارک یک زندان عادی و معمول نیست.

ایران آرت: ترکیب منظره خیره کننده و خیال انگیز قطب شمال با چشم انداز درخشان و کوه های پوشیده از برف به راحتی می‌تواند با مکانی برای یک پیست اسکی لوکس اشتباه گرفته شود. اما این مجتمع شیک در (nuuk) واقع در مرکز گرینلند به راستی یک زندان است.

به گزارش خبرآنلاین، سارا لازاروس در گزارشی در سی‌ان‌ان درباره ساز و کار زندان ها در گرین لند نوشت: زمانی که این مکان در سال 2019 افتتاح شود هر فردی متوجه این امر خواهد بود که این یک زندان عادی و معمول نیست. در حقیقت اینجا مکانی است با تسهیلاتی ویژه که بر بازسازی و توانبخشی مجرمان تاکید دارد و نه مجازات.

زندان انی‌انستلت (Ny Anstalt)، بیش از یک دستاورد معماری برای  کشور دانمارک است. در حقیقت این نقطه عطفی است به پایان بخشی به یک مسئله مهم حقوق بشر که طی دهه ها کشور را خالی از سکنه کرده است.

2

ناک در جنوب گرینلند؛ یک کلنی سابق دانمارکی قرار دارد ،جایی که تنها 56000 سکنه دارد و کم جمعیت‌ترین کشور جهان است.

زمانی که زندان انی‌انستلت افتتاح شود، ناک، زندان فعلی، که در دهه 1960 ساخته شده است، بسته خواهد شد و زندانیان آن به تسهیلات جدیدی دست می یابند. ناتانیلسن می گوید: «عمل ارسال زندانیان گرین لند به دانمارک پایان خواهد یافت، و 30 زندانی که در حال حاضر در تبعید هستند، فرصتی برای بازگشت به کشور خود پیدا می کنند. او می گوید زندانی کردن مردم برای اجرای حکم شان در یک کشور دیگر، با زبان و فرهنگ متفاوت، بسیار دشوار است.

توماس روئوس کریستنسن، معمار برجسته زندان انی‌انستلت، می گوید که این زندان - که جایزه معماری جهانی را به دست آورده است، در قالب یک روستای کوچک با بلوک های مسکونی، مکان هایی برای کار، با امکانات آموزشی و ورزشی، کتابخانه، مرکز بهداشت و کلیسا طراحی شده است.

به گفته یونون یووکس، استاد جرم شناسی در دانشگاه کنت انگلستان، کشورهای اسکاندیناوی در طراحی اولیه زندان های انسانی پیشگام بوده اند، زیرا که جوامع آنها بر اساس یک دولت رفاهی و بر مبنای اعتماد شکل گرفته است.

یوکی می گوید: ایده قدیمی ای در اسکاندیناوی وجود دارد که زیبایی تاثیری شگرف دارد و این بسیار چالش برانگیز است که آیا اینجا یک زندان است یا یک کافه دلپذیر؟ البته، معماری دانمارکی با ایجاد فضاهای سبک، رویایی و غیر رسمی همیشه شیک بوده است.

در ادامه عکس‌هایی از زندان‌های انسانی و مدرن را ببینید.

3

4

5

8

زندان معماری گرینلند
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین