کد خبر: 18751 A

ببینید: 10 شاهکاری که معماران زن خلق کردند

ببینید: 10 شاهکاری که معماران زن خلق کردند

با 10 پروژه تأثیرگذاری که توسط معماران زن طراحی و اجرا شده آشنا شوید.

ایران آرت: تعداد زنان در معماری، در طول سالیان متمادی بخاطر تحت‌سلطه بودن این رشته توسط مردان کم بوده‌است. اما این موضوع بر کسی پوشیده نیست که معماری با ظرافت و لطافت همراه است و با حضور زنان معمار در این حوزه شاهد آثار ارزشمند و دنیایی زیباتر خواهیم بود.

به گزارش زما، در ادامه نگاهی خواهیم داشت بر ۱۰ پروژه تاثیرگذار که توسط زنان معمار طراحی و اجرا شده اند.

MAAT museum, Portugal, by Amanda Levete

1

موزه آماندا لوت در لیسبون از ۱۵۰۰۰ تایل سرامیکی سفید که با الهام از آب های خروشان رودخانه تاگوس به شکل خمیده طراحی شده اند شکل گرفته است.آماندا لوت به تازگی جایزه جین دراو را برای بهترین اثر معماری زنان دریافت کرده است.

Messner Mountain Museum, Italy, by Zaha Hadid Architects

2

این موزه از سه حجم منحنی تشکیل شده است که روی هم قرار گرفته اند و از دور چون بخشی از ساختار طبیعی کوهستان به نظر می رسد. این ساختمان در سال ۲۰۱۵ تکمیل شده است و منظره ای بی نظیر به سمت کوهستان های اورتلر ایجاد می کند.

Museo de Sitio Julio C Tello, Peru, by Barclay & Crousse

3

بارکلی و کراسس برای ساخت احجام هندسی از موزه باستان شناسی در پرو، از سنتز رنگدانه قرمز و خاک سرخ اطراف سایت برای ساخت متریال قرمز این موزه استفاده کرده اند. سازه ای که رنگ قرمز آن در این صحرا خشک شباهنگام چون زمردی می درخشد

Wadden Sea Centre extension by Dorte Mandrup Arkitekter

4

این اثر تندیسی است بی بدیل که از سقف شروع شده و طی حرکات خرامان خود به سمت مرکز و سطوح پایینی در ساحل دریای وادن به گل نشسته است.

Los Terrenos, Mexico, by Tatiana Bilbao

5

تاتیانا برای پوشاندن درهای این خانه مخصوص تعطیلات از شیشه های آینه ای یکپارچه استفاده کرده است. این خانه که در فاصله بسیار کمی از خانه مشهور بیلبائو ونتورا که دارای حجم کم و ساختار بتنی است قرار دارد تضادی را نمایان میسازد که بسیار چشم نواز است.

La Tallera gallery, Mexico, by Frida Escobedo

6

دیوار دوار بتنی که به عنوان محافظ خانه هنرمند نقاش دیوید الفارو عمل خواهد کرد در نهایت هنرمندی این مجموعه را به یک گالری عمومی نیز تبدیل کرده است.

Arcus Center for Social Justice Leadership, USA, by Studio Gang

7

این کالج مثلثی در میشیگان توسط جین گنگ طراحی شده است. پنل های بزرگ براق مسیر های منتهی به مرکز کالج را پوشش و دیدگاههای مختلفی را بیان می کند.

Forum of Saint-Louis by Manuelle Gautrand

8

برای شکستن محدودیت های اندازه، معمار فضای این نمایشگاه در فرانسه را به ۱۳ بلاک سه گوش تقسیم کرده است. رنگ اعجاب انگیز نارنجی آن از پوشش فلزی روی آن ناشی شده است که به فلز اجازه میدهد شبیه به مس غیر اکسید به نظر برسد.

Rijnstraat ۸, Netherlands, by OMA

9

Maison Bernard by Odile Decq

10

معماری زاها حدید زنان در معماری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین