کد خبر: 18547 A

ببینید: برخورد متفاوت با احیای روستای زلزله زده

ببینید: برخورد متفاوت با احیای روستای زلزله زده

یک مدل اجتماعی و سازگار با محیط زیست برای بازسازی زلزله را ببینید.

ایران آرت: روستای Jintai در نزدیکی Guangyuan، استان سیچوان واقع شده است - یکی از مکانهایی که به شدت توسط زلزله ونچوان که در تاریخ 12 ژانویه، سال 2008 به وقوع پیوسته آسیب دیده است.

به گزارش آرل، این حادثه نزدیک به 5 میلیون نفر را بی خانمان کرده و برآورد شده بود که 80 درصد از تمام ساختمان های منطقه ی آسیب دیده، تخریب شده بودند.

با این حال، در ماه جولای 2011، پس از بارندگی های سنگین و رانش زمین در اطراف روستای Jintai ، بسیاری از خانه های تازه بازسازی شده و یا در حال بازسازی دوباره نابود شدند. با حمایت دولت های محلی و سازمان های غیر دولتی، این پروژه یک مدل اجتماعی و سازگار با محیط زیست برای بازسازی زلزله است.

در مجموع بیست و دو خانه بازسازی شد که شامل یک مرکز اجتماعات محلی است.

2

3

4

استراتژی طراحی خانه ها چیست؟

استراتژی طراحی خانه ها با توجه به اندازه، عملکرد و مقطع سقف آنها چهار نوع مختلف است. این  مجموعه ها استفاده های جدید ازمصالح بومی، سقف سبز طبقه ای (معماری پایدار)، فن آوری بیوگاز، و محل اقامت برای خوک ها و جوجه ها را به خوبی نشان میدهد.این مجموعه شامل حیاط های عمودی می باشد که این حیاط ها باعث می شوند هر کدام از واحد ها نور و تهویه ی بهتری داشته باشند و کانال هایی که امکان جمع آوری آب باران راافزایش می دهند. همچنین این طراحی امکان سرمایه گذاری وکاشت نیشکر ، پرورش حیوانات و تصویه ی پساب ها ی خانگی را به روستاییان میدهد .

6

با در نظر گرفتن برنامه های مختلف روستا به یک چرخه زیست محیطی، پاسخ به محیط زیست افزایش می یابد و روستا را به یک مدل برای مناطق نزدیک تبدیل می کند.

از آنجا که زمین برای ساخت و ساز خانه محدود است،زندگی شهری متراکم را در یک محیط روستایی ترکیب می کنند.پشت بام این خانه ها برای باغچه های شخصی پله پله طراحی شده است و همچنین روی سطح زمین را فضایی باز برای کارگاه های شخصی اختصاص دادها اند.

7

با ده ها هزار روستای تازه طراحی شده در چین امروز، چالش این است که روستاها به نحوی سازماندهی فضایی شوند که علاوه بر رابطه ی مستقیمی که با طبیعت دارند دارای الگوهای مناسب سازه ای نیز باشند.

8

زلزله معماری طراحی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین