کد خبر: 17405 A

ببینید: پروژه عجیب هنری برای رفع کمبود فضاهای تفریحی

ببینید: پروژه عجیب هنری برای رفع کمبود فضاهای تفریحی

در شهر دبی مشکل کمبود فضاهای تفریحی برای بزرگسالان با طراحی یک پاویون جالب توجه کمتر شد.

ایران آرت: کمپانی katayoun lazar  و pinkcloud.dk مستقر در شهرهای دبی، نیویورک و تورنتو، طرح بنای "لبخند دبی" (dubai smiles) را به عنوان راهکاری برای کمبود فضاهای تفریحی برای بزرگسالان در منطقه "بر دبی" این شهر ارائه کرد. این اینستالیشن هنری متشکل از آویزهای متعدد به شکل هموک (ننو یا تخت های معلق مسافرتی) در ابعاد بسیار بزرگ بوده و در دوسالانه معماری و شهرسازی سئول در سال 2017 به نمایش گذاشته شده است. 

پاویون لبخند

به گزارش آرل، منطقه بر دبی، محدوده ای از شهر دبی است که غالبا قشر کم درآمد در آن زندگی می کنند که در ضلع غربی رود آب شور Dubai Creek قرار گرفته است. جمعیت غالب این منطقه را افراد بزرگسال و مردان تشکیل می دهند. در حال حاضر امکانات عمومی مناسبی در منطقه  بردبی وجود ندارد و درحدود شعاع یک کیلیومتری این محدوده پارک عمومی، منطقه ای تفریحی و یا حتی بخش هایی که سایه بان داشته باشد، پیدا نمی کنیم. 

پاویلیون پارچه ای لبخند دبی

در طراحی ساده "dubai smiles" از دو متریال استفاده شده است: فریم های فلزی و پارچه های سفید. قطعه های پارچه ای آویزان شده از فریم فلزی که طول آنها کوتاه است، همانند سایه بان عمل می کنند در حالیکه قطعه های بلندتر به عنوان تاب یا هموک، و حتی صندلی نقش خود را ایفا می کنند، در حالی که نیازی به توضیح دادن دستورالعمل استفاده از آنها نیست. پروژه به خوبی گویای یک فضای تفریحی با عملکردی ساده است. 

پاویلیون پارچه ای لبخند دبی پارک تفریحی برای بزرگسالان

پروژه "dubai smiles" بازدیدکنندگان را به بازی تشویق می کند و اینکه فضایی برای خود بسازند که موقتا آنها را دور از استرس مربوط به فضای شهر نگه دارد. همچنین این فضا می تواند آنها را در برابر آفتاب کویر حفاظت کند. تیم طراحی  pinkcloud.dk درباره این پروژه گفته است:"ما معتقدیم این بنا می تواند گونه جدیدی برای تعامل اجتماعی در دبی باشد و به عنوان یک فضای رفاهی بی سابقه، برای هر فرد در محدوده بر دبی عمل کند."

معماری طراحی پاویون پاویون لبخند دبی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین