کد خبر: 17295 A

ببینید: خانه‌ای زیر آبشار/ در اتا‌ق خواب‌تان شنا کنید

ببینید: خانه‌ای زیر آبشار/ در اتا‌ق خواب‌تان شنا کنید

خانه آبشار در میلران پنسلیوا ارتباط میان انسان، طبیعت و معماری را به خوبی آشکار می کند.

ایران آرت: به گزارش آرل، در میلران پنسیلوانیا، در حدود منطقه Bear Run Nature Reserve که جریان آبی از ارتفاع 395 متری سطح دریا به سمت پایین جریان دارد و در ارتفاع 10 متری این جریان به صورت آبشار به پایین می ریزد، فرانک لوید رایت خانه ای خارق العاده طراحی کرد که به نام  خانه آبشار مشهور است و ارتباط میان انسان، طبیعت و معماری را به خوبی آشکار می کند.

این خانه به عنوان اقامتگاه آخر هفته برای صاحبان آن آقای ادگار کافمن و همسرش و پسرشان طراحی شده بود که رایت با این خانواده از طریق پسرشان آشنا شده بود که در مدرسه او در تلیسین تحصیل می کرد. 
 
این آبشار برای این خانواده پیش از زمان طراحی خانه به مدت 15 سال یک مکان تفریحی بود و بنابراین زمانی که با رایت برای طراحی بنا قرارداد بستند، از او خواستند که یک دسترسی از آبشار نیز به خانه وجود داشته باشد تا بتوانند منظر آبشار را مشاهده کنند. در عوض رایت طراحی خانه را با خود آبشار تلفیق کرد و این خانه را دقیقا بالای آبشار بنا کرد تا آبشار را به عنوان بخشی از زندگی کافمن ها درآورد. 
 
تحسین رایت از معماری ژاپنی در این پروژه، همانند بسیاری از پروژه های او، منبع الهام وی  قرار گرفته است. همانند خانه های ژاپنی، رایت قصد داشت بین انسان و طبیعت هارمونی ایجاد کند و تلفیق بنا و آبشار در طرح این خانه، نشان می دهد که او در این راه موفق عمل کرده است.
 
خانه آبشار از دو بخش تشکیل می شود: خانه اصلی خانواده کافمن که بین سال های 1936 تا 1938 ساخته شده بود، و خانه مهمان که در 1939 تکمیل شد. خانه اصلی از فضاهای ساده تشکیل شده بود که توسط خود رایت مبلمان شده بودند، با یک فضای نشیمن گسترده و باز و یک آشپزخانه کوچک در طبقه اول و سه اتاق خواب کوچک که در طبقه دوم قرار گرفته بودند.

خانه آبشار 2

خانه آبشار 2

خانه آبشار 3

خانه آبشار 4

خانه آبشار 5

خانه آبشار 6
فرانک لویت رایت معماری کلاسیک میلران پنسیلوانیا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین