کد خبر: 17169 A

عکس‌های عجیبی از زندگی شهری / عکس

عکس‌های عجیبی از زندگی شهری / عکس

عکاس اهل صربستان تصاویر بدیع و مبتکرانه ای از معماری ساختمان های کلانشهرها ثبت کرده است.

ایران آرت: به گزارش مجله فوت و فن، نیکولا اولیک یک عکاس هنرمند اهل صربستان است که فضای ساختمان‌سازی و معماری از دیدگاه او به یک بوم نقاشی برای خلق تصاویر بدیع و مبتکرانه شباهت دارد.

او با استفاده از یک دوربین و کمی ترفندهای فتوشاپ می‌تواند تصاویر آبستره و انتزاعی پدید ‌آورد که مفهوم کلان‌شهرها را از زاویه‌ و نگاهی نو به نمایش بگذارد.

نیکولا می‌گوید: «من به جای عکس گرفتن فوری از سوژه سعی می‌کنم دور تا دور یک ساختمان را بگردم و کادربندی و چیدمان سوژه‌ها در عکس را تنظیم و تغییر دهم. سوژه‌های من با کمک قدم زدن، زوم کردن، بررسی زاویه آفتاب و بالا رفتن از گاراژها و خیلی چیزهای دیگر خلق می‌شوند.»

اولیک که در حال حاضر ساکن شهر تگزاس امریکا است بیشتر بر معماری و ساختمان‌سازی در شهرهای بزرگ امریکا شامل نیویورک، شیکاگو و دالاس متمرکز شده اما در توکیوی ژاپن و بارسلون اسپانیا نیز از ساختمان‌ها عکس‌برداری کرده است.

او می‌گوید در آثارش از مایکل وُلف، اسکار نیمیِر و آندریاس گِرسکی الهام گرفته و نام مجموعه بزرگ از آثار هنرمندانه عکس خود از ابنیه را "عکاسی ساختاری" گذاشته است. به عقیده او، این عکس‌ها در واقع تجسمی دوباره و جالب از مفهوم ساختارهای شهری است.

2


3


4



6

8

9

10
 

عکاسی معماری نیکولا اولیک
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین