کد خبر: 15768 A

حمایت واتیکان از طرح‌های نوآورانه در کلیساها

حمایت واتیکان از طرح‌های نوآورانه در کلیساها

واتیکان در راستای حمایت از طرح‌های نوآورانه در معماری کلیساها در شانزدهمین دوسالانه معماری ونیز مشارکت می‌کند.

ایران آرت: واتیکان  برای اولین بار در برنامه‌های شانزدهمین دوسالانه معماری ونیز مشارکت خواهد داشت. این همکاری در قالب سپردن طراحی کلیساهایی به 10 معمار شناخته شده بین المللی صورت می‌گیرد.

 واتیکان قصد دارد تا این کلیساها را در نقاط مختلف جهان که نیازمند فضاهای عبادت مسیحیان باشد احداث کند.

به گزارش هنرآنلاین،انتخاب 10 معمار نخبه به این منظور به "فرانچسکو دال" مورخ و معمار ایتالیایی سپرده شده بود. اکنون و با نزدیک شدن به زمان برگزاری دوسالانه معماری ونیز اعضای این فهرست معرفی شده‌اند.

بر این اساس معمارانی که کلیساهای مورد نظر واتیکان را در کشورهای مختلف جهان خواهند ساخت شامل این نام‌ها است. " اسمیلجان رادیک" از شیلی، "کارلا جوازابا" از برزیل، "خاویر کورولان" از پاراگوئه، "سون گودسل" از استرالیا، "    ایوا پراتس" و "ریکاردو فلورس" از اسپانیا،     "ادواردو سوتو" از پرتغال، " فرانچسکو سلینی" از ایتالیا، "    نورمن فاستر" از انگلستان، "    اندرو برمن" از ایالات متحده آمریکا و" ترونوبو فوجیموری" از ژاپن.

پیشنهاد واتیکان برای مشارکت در برنامه‌های شانزدهمین دوسالانه معماری ونیز با هدف استقبال از طراحی‌های نوآورانه و تاثیرگذار در معماری کلیساها ارائه شده است.

شانزدهمین دوسالانه معماری ونیز از 26 می تا 25 نوامبر 2018 برگزار می‌شود و علاوه بر 16 نمایشگاه معماری بین‌المللی در دوسالانه پیش رو پاویون‌های ملی کشورهای مختلف جهان هم رویکردهای ویژه خود را برای ارائه در این رویداد بین‌المللی اطلاع‌رسانی می‌کنند.

 

کلیسا واتیکان شانزدهمین دوسالانه معماری ونیز
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین