کد خبر: 14023 A

ببینید: ‌جنگل عمودی آسیا آماده بهره‌برداری / 60 کیلوگرم اکسیژن برای فرار از آلودگی هوا

ببینید: ‌جنگل عمودی آسیا آماده بهره‌برداری / 60 کیلوگرم اکسیژن برای فرار از آلودگی هوا

نخستین جنگل‌های عمودی در آسیا در کشور چین ساخته می‌شوند

ایران آرت: جنگل‌های عمودی چین که در شهر نانجینگ واقع شده‌اند، روزانه ۶۰ کیلوگرم اکسیژن تولید می‌کنند که برای آب و هوای بسیار بد این کشور، یک راهکار بسیار خوب محسوب می‌شود. در حال حاضر شاخص آلودگی این شهر ۱۶۷ واحد است که در رده «ناسالم» قرار دارد.

این جنگل‌ها که به «برج‌های نانجیانگ» شهرت دارند، قرار است مراحل ساختشان در سال ۲۰۱۸ میلادی به پایان برسد و نخستین جنگل‌های عمودی آسیا به شمار می‌روند.

طراح این برج ها، یک معمار ایتالیایی به نام «استفانو بوری» است.

گفته می شود ارتفاع این ساختمان‌ها به ترتیب ۲۰۰ و ۱۱۰ متر است و در بین آن ها بالغ بر یک‌هزار درخت و حدود ۲۵۰۰ بوته و گیاه از ۲۳ گونه مختلف خودنمایی می‌کنند.

بلندترین برج شامل واحدهای اداری، موزه، دانشکده معماری و کلوب‌هایی در پشت بام است. این در حالی است که برج کوچک‌تر، یک هتل  با ۲۷۴ اتاق است و استخری در پشت بام نیز دارد. بالکن‌های اتاق‌های این برج، چشم انداز زیبایی به جنگل‌های عمودی دارند.

لازم است اشاره کنیم که این نخستین جنگل عمودی نیست که استفانو طراحی کرده. وی پیش از این نیز در میلان در ایتالیا و لوزان در سوییس ساختمان‌هایی شبیه به این برج‌ها را ساخته است. به این ترتیب نانجیانگ سومین شهر دنیا است که جنگل‌های عمودی در آن ساخته می‌شود.

همچنین این شرکت معماری تصمیم دارد برج‌های جنگلی مشابهی در چونگ کویینگ، شیجیاژوانگ، لیوژو و شانگهای نیز بسازد. در این دوره زمانی که هوای آلوده به معضل بسیاری از کلان شهرها تبدیل شده است، ساخت چنین جنگل‌هایی بسیار کمک کننده به شمار می رود.

برای تماشای عکس های این برج ها در ادامه با ما همراه باشید.

1

23 درختی که در این برج وجود دارند، می توانند روزانه ۶۰ کیلوگرم اکسیژن تولید کنند.

2

این برج ها توسط استفانو بوئری طراحی شده و در سال ۲۰۱۸ مراحل ساخت آن ها به پایان خواهد رسید.

3

ساختمان مشابهی هم در لوزان سوئیس قرار دارد.

4

این برج ها که Bosco Verticale نام دارند نیز در میلان ایتالیا واقع شده اند.

 

 

جنگل عمودی آسیا برج‌ های نانجیانگ استفانو بوری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین