کد خبر: 13305 A

بازسازی آسیاب قدیمی با جلوه‌ای تازه در چین

بازسازی آسیاب قدیمی با جلوه‌ای تازه  در چین

ایده‌ای تازه منجر به بازسازی منطقه قدیمی صنعتی به شهری پویا شده است.

ایران آرت: استودیو معماری "فکس" یک منطقه صنعتی قدیمی در " ون ژو" چین را به یک مرکز شهری پویای امروزی تبدیل کرده اند. نماد اصلی این محله یک آسیاب آبی قدیمی است که بر کرانه رودخانه " او جیانگ" در این شهر احداث شده و هشت ساختمان صنعتی وابسته به خود را نیز در اطرافش دارد.

استودیو فکس در طرح بازسازی و تغییر کاربری این منطقه ، این آسیاب قدیمی زیبا را که 28 متر ارتفاع دارد نوسازی کرده و جلوه ای تازه به آن بخشیده اند.

طرح نوین این محله از الگوی معماری و ویژگی های فضایی ساختمان آسیاب اصلی  پیروی کرده  و توابع متناظر را با توجه به ویژگی های فضای مختلف به این الگو اختصاص داده است.با توجه به کاربری این منطقه در گذشته بخشی از این چشم انداز در امتداد رودخانه گسترش یافته است.

19-米房W咖啡

طراحان این پروژه ضمن حفاظت از منظر عمومی این منطقه برای گشوده شدن و پیوستن این محله به فضای شهری   و با حفظ ساختمان های اصلی، دیوارهای بزرگ منطقه را برداشته اند. این اقدام از سوی دیگر به پیوستگی بیشتر میان فضای داخلی و خارجی این منطقه منجر شده است. در طرح تغییر کاربری منطقه تجهیزات نوینی از جمله رمپ ها و آسانسورها به منظور امکان دسترسی بیشتر بازدیدکنندگان از این مجموعه نیز در نظر گرفته است.

21-米房W咖啡

مجموعه این اقدامات به نزدیک تر شدن این منطقه به جریان زندگی واقعی و روزمره این شهر منجر شده است. در این ارتباط پیش بینی فضاهای عمومی چون نمایشگاه های فرهنگی و فضای ورزشی موجب تجدید حیات این سایت صنعتی در یک قالب جدید شده است.

 

منبع: هنرآنلاین

آسیاب قدیمی ون ژو استودیو معماری فکس
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین