کد خبر: 13255 A

نماد چین باستان به بانک مرکزی رسید+ عکس

نماد چین باستان به بانک مرکزی رسید+ عکس

نورمن فاستر، طراحی بانک مرکزی چین را با الهام از نماد چین باستان طراحی کرد.

ایران آرت: طراحی ساختمان بانک مرکزی "سیتیک" چین توسط نورمن فاستر پس از احداث در این منطقه به مونومان شهری منطقه "هانگژو" تبدیل شده و تعاریف مفهومی و عملکردی خاصی به این بنا بخشیده است. چالش اصلی گروه طراحی فاستر طراحی مجموعه ای یکپارچه بوده است. طرح این ساختمان با تأثیرپذیری از کشتی نمادین باستان به نام Due یا Ding ساخته شده که در فرهنگ چین نشانه ثروت، ثبات و مقام به شمار می‌رود. 

Foster China Bank (1)

حجم اصلی پروژه بر اساس یک الگوی وی شکل موجدار طراحی شده که در ارتفاع 100 متری واقع شده و با توجه به اشکال هندسی قابل توجهی تقسیم بندی شده است. تقسیم وزن فوقاتی ساختمان با  توجه به تقسیم بندی مناسب سازه و محاسبه آن در هر وجه انجام شده تا کانسپت و ارتفاع بلند ساختمان به بهترین شکل ممکن ارائه شوند. ایجاد کنسول‌های کوتاه در طبقات فوقانی به گسترش متراژ پلان کمک کرده و دفاتر با ابعاد بزرگ‌تری را در طبقات بالا فراهم کرده است.

ورودی مجموعه در نما، تعریف ویژه ای را از سردر و ورودی به نمایش می‌گذارد. این ورودی الماسی شکل یک آتریوم بزرگ را در قلب مجموعه تشکیل داده که 20 طبقه را پوشش می‌دهد و در بعضی فصول نقش تهویه را برای این بخش ایفا می‌کند.

 

منبع: هنرآنلاین

بانک مرکزی پوشش چین قلب کشتی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین