کد خبر: 13067 A

مادر ترزا برای شیگرو بان

مادر ترزا برای شیگرو بان

بعد از ملاله یوسف زی و دالای لاما ،شیگرو بان جایزه ترزا می را دریافت کرد.

ایران آرت : شیگرو بان معمار شتاخته شدۀ ژاپنی، برنده جایزه یادبود مادر ترزا که نمادی از عدالت اجتماعی است معرفی شده است.

این جایزه که به عنوان "پلتفرمی برای صلح" توصیف شده است، پیش از این به شخصیت‌هایی چون " ملاله یوسف زی" و دالای لاما" اهدا شده بود. این جایزه به دلیل فعالیت‌های شیگرو بان  در واکنش به حوادث و بلایای طبیعی که بسیاری از انسان‌های کره زمین را دچار رنج و سرگردانی کرده بود به او تعلق گرفته است. این معمار ژاپنی در مقاطع مختلف با ساختن سازه‌های موقت برای  آسیب دیدگان از این حوادث شتافته بود.

شیگرو بان که هم اکنون مشاور سابق کمیته عالی پناهندگان سازمان ملل متحد است، طی 20 سال گذشته، در سراسر جهان به طراحی و ساخت محل‌های ارزان و ارزان قیمت پرداخته است.  یکی از پروژه‌های بزرگ او طراحی 20 هزار خانه در کنیا بوده است.

پیش از این تصویر "شیگرو بان" در مجله تایمز به عنوان یکی از نوآوران قرن بیست و یکم در زمینه طراحی و معماری منتشر شده بود.

در سال ۲۰۱۴ شیگرو بان به عنوان سی و هفتمین دریافت کننده جایزه پریتزکر (جایزه معتبر در معماری مدرن) نام گذاری شد. داوران پریتزکر، شیگرو بان را به خاطر استفاده خلاقانه از مواد و تلاش های بشر دوستانه در سراسر جهان او را "یک معلم متعهد که نه تنها یک الگو برای جوانان است بلکه یک الهام بخش نیز می‌باشد" خواندند.

مراسم اهدای جایزه یادبود ترزا برای عدالت اجتماعی 10 دسامبر 2017 در بمبئی، هند برگزار می‌شود.

شیگرو بان جایزه ترزا می
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین