کد خبر: 12330 A

برگزیده‌های معماری نوآورانه 2017 معرفی شد

برگزیده‌های معماری نوآورانه 2017 معرفی شد

پروژه‌های برگزیده سال 2017 در عرصه نوآوری‌های معماری از سوی موسسه فن آوری معماری آمریکا معرفی شدند.

ایران آرت: موسسه فن‌آوری معماری آمریکا (AIA) Technology Architecture Practice (TAP) Knowledge Society برندگان جوایز نوآوری  سال 2017 را اعلام کرد. این جایزه  همه ساله به پروژه‌هایی اعطا می‌شود که شیوه‌های جدید مدیریت محتوا را در مدیریت ساختمان‌ها از طراحی تا ساخت و ساز دنبال می‌کنند.

جوایز فن‌آوری معماری در پنج دسته "ستاره طراحی"، ساخت و ساز، عملکرد چرخه عمر پروژه ،  تحقیق علمی، برنامه درسی یا توسعه تکنولوژی کاربردی، مؤسسات نمونه کوچک به پروژه‌های برگزیده تعلق می‌گیرد. امسال دو بخش  "عملکرد چرخه عمر پروژه" و "مؤسسات نمونه کوچک" برنده ای نداشتند.

در بخش "ستاره طراحی" پروژه طراحی یک معبد در اطراف سانتیاگو شیلی که از توپوگرافی چرخشی کوه‌ها بازتاب می‌یابد به عنوان اثر برگزیده شناخته شده است. این پروژه که به معبد نور معروف است، در کوهپایه‌های آند ساخته‌شده است. چالش اصلی معمار در طراحی این معبد، ایجاد محیطی خاص جهت استقبال از مردم این آئین بوده. آن‌ها با ایده‌ی تناقض، از سکون به حرکت، سادگی به پیچیدگی، صمیمیت و یادوارگی، ساختاری جامد قادر به حل شدن در نور را طراحی کرده‌اند.

Option_1.jpg

تئاتر شکسپیر شیکاگو با طراحی "آدریان اسمیت" و "گوردون گیل" از دیگر برندگان این رویداد معرفی شده است. این پروژه در سپتامبر سال جاری افتتاح شد و نشان دهنده عملکرد چند وجهی این موسسه تئاتری است.

The_Yard_at_Chicago_Shakespeare_Theater_1.jpg

"باغ روستا" در برکلی، کالیفرنیا از گروه ناتیلوس و استنلی سیتوویتز ( معماران Natoma ) دیگر بگریده این رویداد است. این پروژه به طور کامل با استفاده از تکنولوژی ساختمان مدولار شکل گرفته است.

Image__4.jpg

استودیو و آرشیودانشکده معماری دیترویت هم جایزه بخش پژوهش این رویداد را آز آن خود کرده است. این یک پروژه طولانی مدت است که مستندات کامل دیجیتالی شهر تاریخی ولتر را ارائه می‌کند. این پروژه با بهره گیری از اسکن لیزر 3D و فوتوگرافی برای ثبت داده‌های مکانی دقیق برای تحقیق، ارائه و حفظ تاریخ شهر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

Reality_Capture_Workshop_05.jpg

منبع: هنرآنلاین

 

معماری نوآورانه 2017
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین