کد خبر: 12049 A

تازه‌ترین پروژه معماران زاها حدید و پاتریک شوماخر رونمایی شد

تازه‌ترین پروژه معماران زاها حدید و پاتریک شوماخر رونمایی شد

پروژه مرکز مطالعات و تحقیقات نفت از معماران زاها حدید به بهره برداری رسید.

ایران آرت: این پروژه مرکز مطالعات و تحقیقات نفت ملک عبدالله در ریاض است که در قالب یک موسسه غیر انتفاعی تحقیقات مستقل در مورد انرژیرا در دستور کار خود دارد.

این موسسه سیاست‌هایی را توسعه می‌دهد که تاثیرات زیست محیطی و هزینه‌های عرضه انرژی را کاهش می‌دهد و راه حل‌های عملی مبتنی بر تکنولوژی را برای استفاده از انرژی جستجو می‌کند.

این مرکز با مساحت 70 هزار متر مربع شامل دارای پنج بخش اصلی، همچنین یک کتابخانه پژوهشی با آرشیوی مشتمل بر 10 هزار جلد کتاب است. 

مرکز مطالعات و تحقیقات نفت در پاسخ به شرایط محیطی Plateau ریاض برای به حداقل رساندن مصرف انرژی و منابع طراحی شده است.

استراتژی سازماندهی اولیه طراحی یک سیستم سلولی و جزئی مدولار است که ساختمان‌های اداری مختلف را به عنوان یک مجموعه واحد با فضاهای عمومی متصل می‌کند.

index

سازه‌های لانه زنبوری منشوری شش گوش با استفاده از حداقل مواد برای ایجاد یک شبکه از سلول‌ها در یک حجم پیش بینی شده است. . طراحی مدولار این پروژه تمام عناصر طرح را یکپارچه می‌کند و سلول‌های شش ضلعی فرصت‌های بیشتری برای افزایش اتصال در مقایسه با سلول‌های مستطیلی را فراهم کرده است.

هر یک از پنج بخش اصلی این پروژه به توابع جزئی تری تقسیم می‌شود و آرایش و ساختار خاص آن کمک می‌کند تا تاثیرات  نور و گرمای سنگین فلات ریاض کاهش یابد. بادگیرهای تعبیه شده در سقف هم در بخش‌های جنوبی حیاط‌ها، بادهای شمالی را برای خنک کردن حاط ها به درون بنا هدایت می‌کنند.

کاهش 45 درصدی مصرف انرژی، بازیافت آب آشامیدنی، استفاده از مواد بازیافتی در اجرای پروژه  از ویژگی‌های آن است.

مرکز مطالعات و تحقیقات نفت ریاض موفق شده است در فهرست جهانی ساختمان‌های هوشمند Honeywell قرار بگیرد. این فهرست بر اساس معیارهایی از جمله پایداری محیطی، ایمنی و بهره وری تشکیل می‌شود.

 

منبع: هنرآنلاین

 

زاها حدید پاتریک شوماخر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین