کد خبر: 11752 A

شهر الماس را پانورامیک ببینید / اثر جدید گروه معماران زاها حدید در بلژیک رونمایی شد / عکس

شهر الماس را پانورامیک ببینید / اثر جدید گروه معماران زاها حدید در بلژیک رونمایی شد / عکس

معماران زاها حدید پروژه طراحی بندر تاریخی آنتورپ را افتتاح کردند.

ایران آرت: گروه معماران زاها حدید به تازگی پروژه الحاقی به یک ساختمان تاریخی در بندر آنتورپ بلژیک را رونمایی کردند. این بنا که پیش از این ایستگاه آتشنشانی این منطقه در آن فعالیت داشته، از این پس تمامی کارمندان این منطقه تجاری را که پیش از این در مراکز متعدد بندر پراکنده بودند را در خود متمرکز خواهد کرد.

در هویت تازه این بنای تاریخی، بخش الحاقی گسترده و عظیمی به آن افزون شده است. این الحاق سازه ای شناورگون در قسمت فوقانی بنا است که در تصویر کلی‌اش به یک کشتی شباهت دارد و در پوسته شیشه ای‌اش آسمان بندر را در خود بازتاب می‌دهد.

طراحی این پروژه به دنبال آتش سوزی در بنای اصلی و ضرورت بازسازی آن، طی یک مسابقه انتخاب شد و معماران زاها حدید توانستند با ایده پردازی خود که بر حفظ و ترمیم تمامیت بنای اصلی متمرکز بوده، این پروژه را در دست بگیرند. ایده اصلی این گروه که الحاق سازه جدید را در قالب سازه ای مستقل بدون آنکه بنای اصلی را تحت الشعاع قرار دهد شکل گرفته، راه حلی مناسب برای حفاظت از این مکان ارزشمند تاریخی به نظر می‌رسد.

زاها حدید

جلوه بصری این سازه الحاقی با توجه به نامگذاری بندر آنتورپ به " شهر الماس"، به شکل شیشه ای تراش خورده طراحی شده است و از دید داخلی هم چشم اندازی پانورامیک از این شهر بندری را فراهم می‌کند.

 

زاها حدید
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین