کد خبر: 9389 A

انتشار نخستین کتاب مدلینگ در ایران

انتشار نخستین کتاب مدلینگ در ایران

مؤلف نخستین کتاب مدلینگ در ایران می‌گوید توجه به مباحث اخلاقی، روانشناسی و زیبایی‌شناسی با تکیه بر سخن بزرگان دین مبین اسلام از مهمترین بخش‌های این اثر است.

ایران آرت: نخستین کتاب مدلینگ در ایران، طی روزهای اخیر و از سوی انتشارات پردیس علم منتشر شده است.

امیر زبده، مؤلف و نگارنده نخستین کتاب مدلینگ در ایران درباره ویژگی‌ها و سرفصل‌های این اثر به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: نگارش این کتاب در حدود چهار سال پیش به پایان رسید و با توجه به شرایط و ویژگی‌های کشورمان در زمینه توجه به مد فاخر اسلامی و ایرانی، ضرورت انتشار این کتاب احساس شد.

او تصریح کرد: حدود 40 درصد از این کتاب به موضوعات مرتبط با پوشش و کردار اسلامی از منظر امامان و همچنین جامعه شناسان مطرح ایران و جهان پرداخته و توجه به مباحث اخلاقی، روانشناسی و زیبایی‌شناسی با تکیه بر سخن بزرگان دین مبین اسلام از مهم‌ترین بخش‌های این کتاب است.

زبده با اشاره به توجه بخش‌های مختلف این اثر به سبک زندگی اسلامی و ایرانی اظهار داشت: عموم جامعه می‌توانند این کتاب را مورد خوانش قرار داده و با توجه به گروه سنی و جایگاه اجتماعی خود از مباحث مطرح بهره‌گیری کنند.

او اظهار داشت: 60 درصد دیگر کتاب حاصل بیش از 20 سال تجربه من در زمینه مدلینگ و اصول حرفه‌ای رفتاری و پوششی در این عرصه بوده که آن هم به مباحثی همچون زیبایی‌شناسی در مد، ارتباطات در مد، جامعه‌شناسی در مد، روانشناسی در مد و مواردی از این دست پرداخته است.

مؤلف و نگارنده نخستین کتاب مدلینگ در ایران با تأکید بر لزوم توجه والدین به پرورش خلاقیت‌های کودکان خود از سنین طفولیت اظهار داشت: توانایی شناخت و استفاده درست و بجا از زبان بدن و توجه به لزوم پرورش توانایی‌های لازم در ارتباطات غیرکلامی یکی دیگر از بخش‌های مهم این اثر است که هر فردی را چه در جایگاه مدل فعال در حوزه مد و لباس و یا به‌عنوان یک عنصر اجتماعی در ایجاد ارتباط و تعامل مؤثر و پویا با همنوعانش یاری خواهد رساند.

زبده ادامه داد: این کتاب با پرداختن به بحث چگونگی برخورد با دیگران در فضاهای گوناگون، لزوم توجه به انتخاب لباس مناسب برای حضور در اجتماع و نحوه افزایش تأثیرگذاری مثبت بر دیگران در شرایط گوناگون می‌تواند برای طیف وسیعی از افراد جامعه مفید باشد و آنان را در کسب موفقیت‌های ارتباطی یاری رساند.

او همچنین از برپایی مراسم رونمایی این کتاب طی روزهای آتی خبر داد و گفت: از آنجا که کتاب مذکور می‌تواند در فضاهای مختلف آموزشی به کار گرفته شود، از همین رو لزوم معرفی هرچه بهتر کتاب و سرفصل‌های آن در همین آغاز مسیر انتشار  و در قالب برگزاری مراسم رونمایی ضروری به نظر می‌رسد.

امیر زبده

 

امیر زبده
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین