کد خبر: 42622 A

ببینید: معروف‌ترین بلاگر دنیای زیبایی/ زنی که مد عربی را جهانی کرد

ببینید: معروف‌ترین بلاگر دنیای زیبایی/ زنی که مد عربی را جهانی کرد

هدی یکی از این زنان ثروتمند صنعت مد و زیبایی است که غول دنیای محصولات آرایشی مستقر در دوبی را اداره می‌کند.

ایران آرت: زیبایی و محصولات آرایشی به یکی از بزرگترین تجارت های دنیا تبدیل شده است به نحوی که در فهرست اخیر مجله فوربس از ثروتمندترین زنان خودساخته ایالات متحده از ۶۰ نفر ابتدای این فهرست، ۷ نفر ثروت خود را از طریق سرمایه گذاری در محصولات آرایشی و مراقبت از پوست بدست آورده بودند. یکی از این زنان ثروتمند هدی کتان است که یک غول دنیای محصولات آرایشی مستقر در دوبی را اداره می کند.

این زن ۳۴ ساله ثروتمند و موفق که برند آرایشی هدی بیوتی (Huda Beauty) را در سال ۲۰۱۳ تاسیس کرد، در رتبه بندی ثروتمندترین زنان خودساخته ایالات متحده در رتبه ۳۷ قرار دارد که او را در ردیف افرادی مانند اپرا وینفری، شریل سندبرگ و کایلی جنر ۲۰ ساله قرار می دهد که ثروت ۹۰۰ میلیون دلاری او نیز در حوزه زیبایی و محصولات آرایشی به دست آمده و ثروت او را بیش از دو برابر خواهر بزرگترش کیم کارداشیان کرده است. هدی کتان دختر یک مهاجر عراقی است که در ایالات متحده بدنیا آمده و امپراطوری بزرگ خود را با فعالیت بلاگری آغاز کرد.

به گزارش روزیاتو، هدی در مصاحبه ای در این مورد با سی ان ان چنین گفته است:” متوجه شدم که هیچ بلاگری شبیه من نبود. هیچ کسی نبود که من بتوانم از او یاد بگیرم”. هدی که از فعالیت خود در حوزه اقتصاد ناامید شده بود از کار خود استعفا داده و به عنوان یک آرایشگر مشغول به کار شد. وی در سال ۲۰۱۰ وبسایت رسمی خود را تاسیس کرد که در آن نکات و راهنمایی هایی را در مورد هنر آرایش، مراقبت های روزانه مربوط به پوست و ترفندهایی برای زیبایی ارایه می شد.

2

اما موفقیت تجاری او در سال ۲۰۱۳ رخ داد، زمانی که او با همراهی خواهرانش، مونا و آلیا، که در آن زمان نیز برای وی کار می کردند یک خط تولید مژه های مصنوعی را راه اندازی کرد. این مژه ها به سرعت محبوب شده و حتی نظر سلبریتی های مشهوری مانند کیم کارداشیان را به خود جلب کردند. اما هدی خود اینستاگرام را در موفقیتش بسیار موثر می داند. وی در این باره چنین می گوید:” [اینستاگرام] کاتالیزوری بود که همه چیز را تغییر داد. این رسانه نه تنها شیوه تعامل افراد بلکه شیوه تحت تاثیر قرار دادن آنان را نیز تغییر داد”.

3

این پلتفرم اجتماعی به او امکان داد که به مشتریان و مخاطبانش در سراسر جهان دسترسی داشته باشد. ویدیوهای آموزشی او به سرعت دست به دست شده و تعداد فالوورهای حساب اینستاگرامی او چند برابر شد. در حال حاضر تعداد فالوورهای او در این پلتفرم اجتماعی به بیش از ۲۶ میلیون نفر رسیده است. وی می گوید:” فهمیدم که که هدف واقعی من تحت تاثیر قرار دادن افراد است. هیچ ربطی به پول نداشت و هیچ ربطی به مواد آرایشی نیز نداشت. باید به مردم ثابت می کردم که یک انسان کوچک نیز می تواند این کار را بکند”. در حالی که ثروت خالص هدی کتان ۵۵۰ میلیون دلار برآورد شده و مجله فوربس ارزش کمپانی هدی بیوتی را فراتر از یک میلیارد دلار برآورد کرده و بدین ترتیب می توان گفت که هدی کتان به هدف خود رسیده است.

نسل بلاگرهای دنیای زیبایی

4

پدیده بلاگینگ و ولاگینگ زیبایی و محصولات آرایشی پدیده ای جهانی است به نحوی که تعداد بازدیدکنندگان ویدیوهای یوتیوبی مربوط به حوزه زیبایی از ۴ میلیارد مورد در سال ۲۰۱۰ به ۱۰۴ میلیارد مورد بازدید در سال ۲۰۱۷ رسیده است. هدی کتان یکی از نمونه های پیشگام نسل اینفلوونسرهای اینچنینی است. او نه تنها محصولات آرایشی به اصطلاح «کالت» و جدیدی را به دنیا عرضه کرده بلکه برای زنان فعال اقتصادی و زنان جوان منطقه نیز الهام بخش بوده است.

اولیویا فیلیپس، ویراستار مجله گراتزیا میدل ایست درباره او چنین می گوید: ” هدی بهترین داستان موفقیت است. یک مادر شاغل سرسخت و بااستعداد دارای خانواده. او نماد روح کارآفرینی است که ما در خاورمیانه به آن افتخار می کنیم”. اینفلوونسرهای رسانه های اجتماعی مانند هدی کتان تاثیر تلنگری بر روی صنعت تولید و فروش محصولات آرایشی داشته اند و بر اساس گزارش های اخیر یورومانیتور در حوزه محصولات آرایشی و مراقبت های پوستی در امارات متحده عربی، این اینفلوونسرها نقش اصلی را در افزایش هزینه کردن در این حوزه داشته اند.

5

در سال ۲۰۱۷ به ازای هر نفر در امارات متحده عربی ۲۲۸ دلار صرف خرید محصولات آرایشی شده که از رقم ۱۶۸ دلار در سال ۲۰۱۰ بسیار بیشتر است و بدین ترتیب امارات اولین کشور در خاورمیانه و یازدهمین کشور در سراسر جهان در این عرصه قرار گرفته است. بر اساس گزارش موسسه یورومانیتور، مصرف کنندگان محصولات آرایشی به برندها و خرده فروشی هایی که در رسانه های اجتماعی حضور فعالی داشتند تمایل بسیار بیشتری نشان داده اند. بدین ترتیب، همانطور که این گزارش نیز نشان می دهد،مشارکت و همکاری بین برنده و بلاگرها در اطلاع رسانی در حوزه محصولات جدید و بالا بردن فروش بسیار موثر و حیاتی است.

فرهنگ زیبایی عربی

6

اما شور مربوط به محصولات آرایشی و زیبایی بسیار فراتر از ترندهای رسانه های اجتماعی است زیرا زیبایی جزیی ذاتی از فرهنگ عربی است. اگر به زنان عرب نگاه کنید به راحتی متوجه خواهید شد که این زنان بسیار نسبت به ظاهر خود اهمیت داده و زمان زیادی را صرف مراقبت از پوست و موی خود می کنند. داشتن ظاهری عربی با آرایش غلیظ چشم ها، لب های با رژ لب براق و درخشان و گونه های قرمز و البته موهایی بلند و سیاه از ویژگی های زیبایی شناختی در فرهنگ زنان عرب است. خواهران کتان نشان داده اند که فعالیت در حوزه محصولات آرایشی و زیبایی در خاورمیانه بسیار موفق خواهد بود.

7

مانکن آرایش مدلینگ فشن هدی بیوتی هدی کتان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین