کد خبر: 4101 A

مادرشدن، عاملی برای تهدید زیبایی است یا نه؟/درباره ساز و کارهای بارداری مانکن‌ها

مادرشدن، عاملی برای تهدید زیبایی است یا نه؟/درباره ساز و کارهای بارداری مانکن‌ها

در میان نام‌های پرآوازه‌‌ای که روی سکوی سالن‌های مد قدم برمی‌دارند، هایدی کلوم نمونه‌ای از سوپرمدل‌هایی است که علاقه‌ی ویژه‌ای به مادر شدن دارند.

ایران‌آرت: مطمئنا بارداری و افزایش وزن برای مدل ها و مانکن های سرشناس دردسر ساز است  اما مانکن های سرشناس چگونه با این مسئله برخورد می کنند؟

درآمد مدل‌‌ها به دو چیز متکی است: زیبایی چهره و اندام متناسب. طبیعی است آنها برای حفظ این دو ویژگی حاضر به تحمل هر گونه سختی هستند و شدیدا از عوامل تهدیدکننده‌ زیبایی چشم‌پوشی می‌کنند؛ البته هر عاملی به جز مادر شدن.

هر چند این تصور ممکن است عجیب به نظر برسد، اما در دسته‌بندی شغل‌های استرس‌زا می‌توان مدل‌بودن را هم گنجاند. مسافرت‌های فراوان کاری، رژیم‌های سرسخت غذایی و تقویم‌های پر کاری باعث می‌شوند که مدل‌ها هیچ‌گاه زمان کافی برای داشتن یک زندگی خانوادگی معمولی نداشته باشند. تنها اگر در میان قراردادهای فراوان برای حضور در تبلیغات مارک‌های تجاری معروف، جای خالی وجود داشته باشد، آنها می‌توانند چند روزی را صرف زندگی شخصی‌اشان کنند.

در میان نام‌های پرآوازه‌‌ای که روی سکوی سالن‌های مد قدم برمی‌دارند، هایدی کلوم نمونه‌ای از سوپرمدل‌هایی است که علاقه‌ی ویژه‌ای به مادر شدن دارند. او و همسر سابقش "سیل"، خواننده‌ی معروف بریتانیایی دارای چندین فرزند هستند.. با این همه بارداری موجب نشده تا هایدی دست از فعالیت‌های حرفه‌ای‌ خود بکشد.

لائتیتا کاستا، سوپر مدل فرانسوی و یکی دیگر از نام‌های معروف دنیای مد، رویه‌ای همانند هایدی کلوم را در پیش گرفته است. او مدتی است قدم به دنیای بازیگری گذاشته وبه تازگی نیز به همراه نامزدش بر روی فرش قرمز کن حاضر شد. کاستا دو فرزند دارد که یکی از آنها از ازدواج اول اوست.
 

سرمایه‌گذاری‌های بلند مدت مدل ها

البته مدل‌های دیگری نیز بوده‌اند که به دلیل بچه‌دار شدن و تشکیل خانواده کم کم با این حرفه خداحافظی کرده‌اند، یا اینکه کمتر در جلوی دوربین قرار گرفته‌اند. سیندی کرافورد، مجری تلویزیونی و مدل آمریکایی جزو این دسته است. او که در دهه‌ی ۱۹۹۰ همواره یکی از مدل‌های برتر به شمار می‌رفت، اینک بسیار کم‌کار شده و بیشتر ترجیح می‌دهد اوقاتش را همراه با دو فرزندش بگذراند.

مدل

با این همه برخی از مدل‌ها زیرکی خاصی را به خرج می‌دهند. کلودیا شیفر نمونه‌ی چنین موردی است. او در سال ۲۰۰۲ با کارگردان انگلیسی ماتیو وان ازدواج کرد که دو فرزند حاصل این ازدواج هستند. هرچند شیفر با بالا رفتن سن، دیگر آنچنان سوپر مدل محبوب طراحان نیست، اما با این همه همچنان برای مارک‌های شناخته شده‌ی لباس و لوازم آرایش تبلیغ می‌کند. تنها تفاوت در این است که  این‌بار شیفر در تبلیغاتش یک همکار هم دارد که کسی نیست جز پسر کوچکش کاسپار. این مادر و پسر گاهی همراه هم جلوی دوربین می‌روند.

به این ترتیب بارداری برای مدل‌ها آنچنان هم عنصر تهدیدکننده‌ی زیبایی به شمار نمی‌آید، زیرا آنها آنقدر درآمد دارند تا با استخدام یک مربی بدنسازی مخصوص، سریعا و در عرض مدت کوتاهی به فرم پیشین خود برسند.
 

بارداری مدل بارداری مدل ها
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین