کد خبر: 3832 A

گرایش مزون‌های معروف مد به پوشش اسلامی ادامه دارد

رژه مانکن مسلمان روی کت‌واک

رژه مانکن مسلمان روی کت‌واک

برند H&M از این مانکن رونمایی کرد

ایران آرت: صنعت رنگارنگ مد و لباس جهان در دو دهه اخیر، شاهد ظهور روندهای جدیدی در عرصه طراحی و نمایش آثار طراحان مزون های شرق و غرب عالم بوده که البته جریان های سیاسی و جنبش های اجتماعی نیز، بر توسعه روند شکل گیری سبک جدیدی از فشن، نقش بسزایی ایفا کرده اند.

ماریا ادریسی؛ نخستین مدل محجبه H&M سوئد

همین چند وقت پیش بود که انیسا حسبیان  (Anniesa Hasibuan) طراح مسلمان اندونزیایی مقیم نیویورک، در فشن ویک سپتامبر ۲۰۱۶ و فوریه ۲۰۱۷ میلادی آمریکا، مانکن های محجبه را که لباس های پوشیده بر تن داشتند، روانه استیج هفته مد پایتخت مد این کشور کرد. او اخیرا در اعتراض به سیاست های مهاجرتی رییس جمهور آمریکا، همه مانکن هایی که در هفته مد ۲۰۱۷ استخدام کرد، از مهاجران آفریقایی و آسیایی تبار مقیم آمریکا بودند.

استفاده از مانکن های مهاجر با لباس های پوشیده مبتنی بر الزامات پوشش اسلامی توسط این طراح جوان اندونزیایی، بازتاب های گسترده ای در رسانه های جهان داشت و نشان داد که لباس های پوشیده، می تواند روند سنتی برهنگی در فشن ویک های اروپا و آمریکا را دستخوش تغییر کند.

این تنها انیسا نبود که تلاش می کند تا دنیای مد و لباس را با روندهای جدیدی همراه کند. برخی از معروف ترین برندهای مد و لباس جهان، برای همراهی طیف گسترده ای از مخاطبان خود در کشورهای اسلامی، می کوشند تا لباس های پوشیده فاخر و جذابی را در اختیار بانوان این کشورها قرار داده و از بازار پر پتانسیل مد مسلمانان، عقب نمانند.

به همین خاطر،  ما اکنون شاهد شکل گیری استقبال و گرایش طراحان مزون های معروف مد جهان به پوشش اسلامی و حتی مانکن های محجبه هستیم که ماریا ادریسی (Mariah Idrisi)، نخستین مدل محجبه غول صنعت مد سوئد، یکی از آن ها به شمار می رود. تصاویر این مدل را در گالری ایران آرت ببینید:

 

        

 

مانکن مد و زیبایی برند اچ اند ام
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین