کد خبر: 27790 A

حراج جواهرات ملکه جنجالی فرانسه / عکس‌ها

حراج جواهرات ملکه جنجالی فرانسه / عکس‌ها

جواهرات ماری آنتوانت در ساتبیز لندن به حراج گذاشته خواهد شد.

ایران آرت: جواهراتی که روزی ماری آنتوانت، ملکه فرانسه از آنها استفاده می‌کرد، ۲۰۰ سال پس از نگهداری در کلکسیونی خصوصی در لندن به حراج گذاشته خواهد شد. دانیلا ماستی، از حراجی ساتبی می‌گوید که هر یک از قطعات این جواهرات "به‌طور مطلق آکنده از تاریخ" است.

این ملکه مشهور در وین به دنیا آمد و کوچک‌ترین دختر ملکه ترزا و همسرش فرانسیس اول بود. او در سال ۱۷۷۰ و هنگامی که ۱۴ ساله بود با لویی آگوست، ولیعهد فرانسه، ازدواج کرد و چهار سال بعد ملکه فرانسه شد. با پیروزی انقلاب فرانسه در سال ۱۷۸۹، ماری آنتوانت در حصر خانگی قرار گرفت و سرانجام در سال ۱۷۹۳ اعدام شد.

photo_2018-10-28_21-28-23

به گزارش دویچه‌وله، کارشناسان تخمین می‌زنند که این گردنبند مروارید طبیعی در اندازه ۲۶ در ۱۸ میلی‌متر وقتی در ماه نوامبر ۲۰۱۸ به حراج گذاشته شود، بین یک تا دو میلیون دلار به فروش خواهد رفت. این گردنبند یک قطعه از ده قطعه این مجموعه است که ملکه فرانسه از آنها استفاده می‌کرده است.

photo_2018-10-28_21-27-19

این مجموعه همچنین شامل یک گل سینه الماس و یک جفت گوشواره است. این جواهرات در هنگ کنگ، نیویورک، مونیخ و لندن و نمایشگاه‌های دیگری در سراسر جهان به نمایش درآمده‌اند.

photo_2018-10-28_21-28-21

یک حلقه انگشتر الماس، با حروف م آ به نشانه ماری آنتوانت، شامل یک گیر موی سر ملکه هست. کل قطعات به نمایش درآمده در حال حاضر در اختیار خاندان سلطنتی ایتالیایی بوربون- پارما است.

photo_2018-10-28_21-27-17

پس از انقلاب ۱۷۸۹، لویی شانزدهم و ملکه ماری آنتوانت قصد داشتند از کشور بگریزند. در آن زمان، ماری آنتوانت جواهر خود را در یک صندوق چوبی گذاشت و آن را به بروکسل فرستاد، جایی که قرار بود از آن بگذرند تا به امپراتوری اتریش برسند. نقشه فرار شکست خورد، اما آخرین کودک بازمانده ملکه، ماری ترزا در سال ۱۷۹۵ آزاد شد و توانست این گنجینه را پس بگیرد.

19300024_303

تصویری از ماری آنتوانت

حراجی ساتبی همچنین قطعات دیگری را به حراج خواهد گذاشت که به دیگر شخصیت‌های تاریخی تعلق داشته‌اند مانند الماس‌هایی که زمانی متعلق به دوست و برادر شوهر ماری آنتوانت، شارل دهم بوده‌اند. این سنگ‌های قیمتی در سال ۱۹۱۲ بود که در یک تاج به کار گرفته شدند.

حراجی ساتبیز گوشواره ماری آنتوانت دانیلا ماستی گردبند
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین