کد خبر: 27356 A

پیوند مد و فشن با بازی‌های رایانه‌ای

پیوند مد و فشن با بازی‌های رایانه‌ای

تامی هیلفیگر دست به نوآوری هوشمندانه‌ای برای ارتباط فشن با بازی‌های رایانه‌ای زده است.

ایران آرت: مد و فشن با بازی‌های رایانه‌ای چه ارتباطی دارد؟ احتمالا شما هم بازی لباس پوشاندن به شخصیت‌های مجازی را در بازی‌های کوچک روی تلفن همراه را تجربه کرده‌اید اما در حال حاضر دنیای مد و بازی‌های رایانه‌ای گام‌هایی فراتر از این سطح برداشته‌اند و به نظر می‌رسد که آینده‌ای متفاوت برای این دو صنعت بزرگ، پیش رو است. 

تامی هیلفیگر و یک نوآوری هوشمندانه

به گزارش مجله قرمز، چند هفته قبل، تامی هیلفیگر طراح و موسس برند تامی هیلفیگر که همه برند او را با طرح قرمز و آبی روی لباس‌ها و اکسسوری‌هایش می‌شناسند مجموعه جدید خود را با نام Tommy Jeans Xplore معرفی کرد. این مجموعه شامل لباس‌ها و اکسسوری‌هایی است که به یک چیپ الکترونیکی مجهز شده و به اصطلاح، هوشمندسازی شده‌اند. جالب است بدانید که ایده این طراحی از صنعت بازی‌های رایانه‌ای به ذهن تامی هیلفیگر رسیده است و ارتباط بین کاربر و بازی رایانه‌ای که بر اساس پاداش و چالش برقرار شده است مبنایی بر طراحی یک سیستم هوشمند جدید در لباس‌ها بوده‌است. در این لباس‌ها کاربر (یعنی کسی که لباس را به تن دارد) می‌تواند از طریق بلوتوث به این سیستم هوشمند متصل شده و با بازی کردن، امتیاز کسب کند و این امتیازها را برای تخفیف محصولات برند، کارت هدیه و حتی بلیط نمایش‌های مد صرف کند.

ارتباط فشن با بازی‌های رایانه‌ای

این ایده یکی از جدیدترین و مبتکرانه‌ترین ایده‌هایی است که در دنیای تجارت مد و بر اساس ارتباط فشن با بازی‌های رایانه‌ای شکل گرفته است و از نظر بازاریابی می‌تواند مزایای زیادی داشته باشد و به وفاداری مشتریان به برند منجر شود. نیک کوولا یکی از فعالان صنعت تکنولوژی است که در حال حاضر مدیریت بخش مهندسی شرکت DMarket را بر عهده دارد، یک بازار مبتنی بر بلاک چین که در آن می‌توان آیتم‌های مربوط به بازی‌ها را خریداری کرد و با استفاده از آن گیمرها و تولید کنندگان بازی‌های رایانه‌ای می‌توانند از طریق خرید و فروش آیتم‌های مجازی کسب درآمد داشته باشند. کوولا معتقد است که فرصت‌های پیش رو در ارتباط فشن با بازی‌های رایانه‌ای چیزی بسیار فراتر از تکنولوژی است.

1

کوولا می‌گوید: “قابل انکار و چشمپوشی نیست که صنعت مد و بازی‌های رایانه‌ای به طور فزاینده‌ای در حال همکاری هستند و با در نظر گرفتن سودی که این ارتباط برای هر دو صنعت دارد در سال‌های آینده نیز شاهد توسعه و افزایش آن خواهیم بود. همکاریفشن با بازی‌های رایانه‌ای از یک طرف می‌تواند باعث محبوب‌تر شدن بازی‌های رایانه‌ای شود و افرادی را که اهل این کار نبوده‌اند به بازی کردن سوق دهد، از طرف دیگر ارتباط فشن با بازی‌های رایانه‌ای به طراحان این امکان را می‌دهد که عناصر بازی‌ها را در لباس‌ها به کار ببرند و به فروش بیشتر آن‌ها کمک کنند. به این ترتیب تمام ۲.۳ میلیارد نفری که هر روز بازی رایانه‌ای انجام می‌دهند در معرض تبلیغات مد و فشن قرار می‌گیرند و بازار لباس‌ها مشتریان بیشتری پیدا می‌کند.”

مزایای ارتباط دوگانه فشن با بازی‌های رایانه‌ای

ابداع هیلفیگر در زمینه ارتباط فشن با بازی‌های رایانه‌ای اولین تلاشی نیست که در این زمینه انجام شده است، چند سال قبل برند لویی ویتون نیز البته به روش غیرمستقیم‌تری به دنیای بازی‌های رایانه‌ای نقبی زد و از یک شخصیت مجازی در بازی Final Fantasy برای تبلیغ محصولاتش استفاده کرد. البته یک برند سوئدی به نام DRKN هم وجود دارد که به طور خاص و مستقیم از بازی‌های رایانه‌ای برای طراحی محصولاتش الهام می‌گیرد. کوولا معتقد است که ارتباطات و چیزهای مشترک زیادی بین فشن با بازی‌های رایانه‌ای وجود دارد به خصوص وقتی در مورد آیتم‌های بازی صحبت می‌کنیم. آیتم‌های بازی محصولاتی مجازی هستند که گیمرها برای ادامه بازی تهیه می‌کنند و فقط در دنیای مجازی آن بازی وجود دارند.

کووال می‌گوید: “در دنیای مد و فشن و همچنین در دنیای مجازی اشیای موجود در بازی‌ها بیشتر مواقع، هدف کاربر، نشان دادن ثروت و خودنمایی است. مثلا مردم ۶۰ هزار دلار برای خرید یک کیف هرمس هزینه می‌کنند در حالی که یک گیمر واقعی ممکن است همین مقدار پول را برای خرید یک زره جادویی بپردازد که فقط در بازی مورد علاقه‌اش کاربرد دارد. پس می‌توان گفت این علاقه و هوس نشان دادن ثروت و مکنت هم در دنیای واقعی و هم در دنیای مجازی وجود دارد.” همین مساله می‌تواند جرقه ایده‌ها و تکنیک‌هایی باشد که هم خریداران لوازم مد و فشن را در بازار نگه دارد و هم گیمرها را به بازی کردن متعهدتر کند.

0

آینده مد و بازی های رایانه ای

کوولا معتقد است که ما در ارتباط بین فشن با بازی‌های رایانه‌ای به نقاط قابل توجهی رسیده‌ایم و بعید نیست که به زودی کیم کارداشیان اینفلوئنسر معروف بخواهد مجموعه اختصاصی جدید World of Warcraft خود را معرفی کند تا فروش آن‌ها در بازار مجازی دنیای بازی‌های رایانه‌ای افزایش پیدا کند. پس باید منتظر آینده‌ای باشیم که در آن از یک طرف مد و فشن به دنیای مجازی نزدیک‌تر شده و از طرف دیگر بازی‌های رایانه‌ای به واقعیتی قابل لمس‌تر تبدیل شده‌اند. این آینده دور از دسترس نیست چون می‌تواند سود کلانی برای تولیدکنندگان برندهای پوشاک و توسعه دهندگان بازی‌های رایانه‌ای داشته باشد و همین مساله می‌تواند به سریع‌تر شدن این تحولات منجر شود.

بازی رایانه ای تامی هیلفیگر طراح لباس مد و فشن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین