کد خبر: 22664 A

ببینید: مدل موهای عجیب و معنادار زنان

ببینید: مدل موهای عجیب و معنادار زنان

در نیجریه مدل موی زنان معانی مختلفی دارد. درست کردن این موهای بافته شده و پر نقش و نگار از ۳۰ دقیقه تا ۵ ساعت طول می‌کشد!

ایران آرت: در تمام دوران‌ها، مردم موهای خودشان را به شکل‌های مختلف آرایش می‌کردند، مشخصا با مد موجود در فرهنگی که در آن زندگی می‌کردند. مدل‌های مو نمایانگر طبقه اجتماعی، سن، وضعیت زناشویی، مشخص‌کننده نژاد، باور سیاسی و نگرش درباره جنسیت هستند. در بسیاری از فرهنگ‌ها، گاهی به دلایل مذهبی، زن‌ها موهای خود را زمانی که در جمع‌های عمومی قرار دارند می پوشانند و در برخی مانند حریر جوامع اروپایی‌های ارتودکس موهای زنان تراشیده یا خیلی کوتاه می‌شود و با کلاه گیس پوشیده می‌شود.

به گزارش فوت و فن، قدیمی‌ ترین روش شناخته شده برای بافت مو به ۳۰۰۰۰ سال قبل بر می‌گردد.  ونوس ویلندورف که امروزه زن ویلندورف شناخته می‌شود، یکی از تندیس‌های ونوسی دوران پارینه سنگی است .تخمین زده می‌شود که این تندیس ۲۵۰۰۰ تا ۲۸۰۰۰ سال قبل از میلاد ساخته شده باشد.

مدل‌های موی زنان نیجریه‌ای هم می‌تواند نشان دهنده مراسمی خاص مانند عروسی و تولد و یا نشانگر تعلق داشتن به خانواده یا مذهبی خاص باشد! حتی ممکن است زنان به خاطر واقعا سیاسی یا هنری ویژه‌ای موهاشان را به مدل مخصوصی آرایش کنند.

عکاس تحسین شده نیجریه‌ای، اوخای اوجیکرا، ۴۰ سال زمان صرف کرد تا نزدیک به ۱۰۰۰ مدل از این مدل موها را ثبت کند. او تا زمان مرگش در سال ۲۰۱۴ این کار را انجام داد. پسر او می‌گوید: “به غیر از اینکه زیبایی این‌ها و هنری که در هر کدام از این مدل موها وجود دارد او را تحت تاثیر قرار دادند، او این مدل موها را برای همیشه جاودان کرد.” او اضافه کرد: “خطر از میان رفتن این مهارت وجود دارد. مطمئنا نسل جوان امروزه فکر می‌کنند این کار از مد افتاد هاست. به همین خاطر است که پدرم این عکس‌ها را گرفت، تا زیبایی ملتم را برای نسل‌های بعد جلوه گر سازد.”

01-57

02-58

04-55

05-56

06-53

07-50

07-50

مدل مو نیجریه
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین