کد خبر: 21256 A

ببینید: شلوار جین‌هایی که اثر هنری می‌شوند

ببینید: شلوار جین‌هایی که اثر هنری می‌شوند

ایان بری هنرمند ۳۴ ساله انگلستانی است که با لباس‌های جین اثر هنری درست می کند.

ایران آرت: هنگامی که ایان بری می‌خواست کمد لباس خانه مادرش را مرتب کند، مقدار زیادی شلوار جین کهنه در آن پیدا کرد. بسیاری‌ شاید با یافتن چنین لباس‌هایی آن را به نزدیک‌ترین مغازه خیریه ببرند و اهدا کنند اما این هنرمند ۳۴ ساله اهل منطقه هادرزفیلد شمال انگلستان آن را به شکل پرتره‌هایی هنری درآورده است.

به گزارش مهر، آثار هنری او ممکن است از فاصله دورتر نقاشی به نظر برسد، اما آنها کاملا از پارچه جین ساخته شده است. او با استفاده از انواع مختلف بافت‌ها و پارچه جین و نور و سایه آثارش را درست می‌کند.

2791755

بری که برای سر هم کردن آثارش از قیچی و چسب استفاده می‌کند، می‌گوید: عکس می‌گیرم بعد تلاش می‌کنم آن عکس را به شکل پارچه دربیاورم.

وی می افزاید: بخشی از پارچه را که قیچی می‌کنم مثل یک پنجره روشن یا یک انعکاس یا چیزی مثل آن به نظر می‌آید یا اگر بخواهم یک منحنی زیبا را قطع کنم، اطراف جیب شلوار جین خواهد بود... برای همین هم بخشی از چالش این است که یک سطح مکدر را براق بسازم.

2791753

او به تم خانه در آثارش می‌پرازد و این که مردم چگونه با وجود داشتن همه چیز ناراضی هستند

بری کارش را با استفاده از جین‌هایی که دوستان و خویشاوندانش به او اهدا کردند، شروع کرد. او در حال حاضر ۲۰۰۰ لباس از جنس جین در اختیار دارد تا از آن در کارهای هنری‌اش استفاده کند.

کارهای او به موضوعاتی مثل این که چگونه مردم با هم ارتباط برقرار می‌کنند و چگونه جوامع در حال تغییر است، می‌پردازد.

او می‌گوید که ارتباط مردم با یکدیگر در جوامع شهری کمرنگ شده است.

2791746

او عکس‌ می‌گیرد و سپس آن را روی پارچه جین طراحی می‌کند

وی می گوید: در جایی که من زندگی‌ می‌کنم، در لندن، همه همسایه‌ها را می‌شناسم اما بسیاری‌ها در لندن با همدیگر حرف نمی‌زنند.

بری اضافه می کند: کافه ها که قبلا جایی برای تعامل مردم با یکدیگر بود، در حال بسته شدن است... در گذشته ما خود را با افراد در جامعه مقایسه می‌کردیم، حالا ما خود را با افراد در اینترنت، با سلیبریتی‌ها مقایسه می‌کنیم.

او همچنین به تم خانه در آثارش می‌پرازد و این که مردم چگونه با وجود داشتن همه چیز، ناراضی هستند.


2791749
یکی از آخرین نمایشگاه‌های چیدمانی ایان بری در کنتاکی آمریکا است که قصد دارد آن را به شهر خودش هم ببرد

بری که حالا طرفدارانی در سراسر جهان دارد می‌گوید برای دانستن تاثیر واقعی آثار او، باید نسخه واقعی آن را از نزدیک دید.

او می‌گوید: حتی از حدود یک متر دورتر هم مردم فکر می‌کنند که آنها تابلوی نقاشی است.

پرتره آیرتون سنا قهرمان درگذشته مسابقات فرمول یک؛ ساخته شده با پارچه‌های جین

به همین دلیل است که بری می‌خواهد نمایشگاهی در شمال انگلستان داشته باشد. او قبلا نمایشگاه‌هایی در برخی موزه‌ها و نگارستان‌ها در آمریکا، سوئد و همچنین در لندن برگزار کرده که بازدیدکنندگان فراوانی داشته است.

او می‌گوید دوست دارد افراد عادی جامعه که معمولا به نمایشگاه‌ها نمی‌روند به نمایشگاه او بیایند تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

شلوار جین شلوار ایان بری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین