کد خبر: 19445 A

هیاهوی لباس ساده و بی‌طرح تیم ملی/ چون وقت نداشتیم پیژامه می‌پوشیم!

هیاهوی لباس ساده و بی‌طرح تیم ملی/ چون وقت نداشتیم پیژامه می‌پوشیم!

با توجه به اخبار عجیب فدراسیون فوتبال در مورد لباس تیم ملی، این سؤال برای‌مان پیش می‌آید که واقعاً داریم در مورد لباس تیم ملی صحبت می‌کنیم یا یک تیم محلی؟!

سجاد مالمیر

ایران آرت، سجاد مالمیر: این روزها بحث بر سر لباس تیم ملی فوتبال ایران داغ است و از برنامه نود گرفته تا فضای مجازی و حتی در کوچه و خیابان هم در مورد لباس تیم ملی در جام جهانی روسیه صحبت می‌شود.

اخیراً طرحی منسوب به لباس تیم ملی در جام جهانی در فضای مجازی دست به دست شد و سادگی و بی‌طرح بودن آن با شوخی‌ها و کنایه‌های طنزآمیز شبکه‌های مجازی همراه شد و حتی رضا رشیدپور هم در برنامه "حالا خورشید" به انتقاد از آن پرداخت و به کنایه آن را یک لباس تاکتیکی برای فریب دادن رقبا دانست چون سادگی لباس می‌تواند رقبا را به اشتباه بیندازد که ندانند بازیکن ما دارد می‌آید یا دارد می‌رود!

گرچه فدراسیون فوتبال این طرح را تکذیب کرد ولی هدیت‌الله ممبینی، سرپرست کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال در صحبتی عجیب گفت که آدیداس فرصت کافی برای طراحی پیراهن تیم ملی فوتبال را نداشته و به همین خاطر تیم ملی با لباس‌های سفید ساده در جام جهانی به میدان خواهد رفت.

QzE9uKvmXmGs

واقعیت است که بازیکنان تیم ملی ایران هیچ‌وقت لباس‌های خوبی نپوشیده‌اند. وقتی به برندهای طراحی‌کننده لباس تیم ملی در سال‌های اخیر نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که همیشه بدترین انتخاب‌ها را داشته‌ایم و حالا که آدیداس را به عنوان یک برند معروف و صاحب‌نام انتخاب کرده‌ایم هم داریم پاسوز ناکارآمدی مدیران فوتبالی‌مان می‌شویم.

عجیب است در دنیایی که در آن طراحی دارد روز به روز پیشرفت می‌کند و برندهای مختلفی از جمله آدیداس و نایکی، طرح‌های بی‌نظیری را برای تیم‌های ورزشی طراحی می‌کنند و در کشور ما هم طراحان خلاقی وجود دارند، چرا ما در آستانه جام جهانی به جای نقش یوزپلنگ بر روی لباس تیم ملی باید حرف از یک لباس ساده بدون طرح بزنیم؟

البته مشکل لباس تیم ملی صرفاً محدود به ضعف طراحی نمی‌شود بلکه جنس ضعیف پارچه آن هم مطرح است. وقتی در دیدار دوستانه تیم ملی با تونس، پیراهن میلاد محمدی خیلی ساده پاره شد و یا لباسی با جنس نامرغوب به سرمربی الجزایر اهداء شد، این سؤال برای‌مان پیش آمد که واقعاً داریم در مورد پیراهن تیم ملی صحبت می‌کنیم یا یک تیم محلی؟!

اما صحبت‌های دیروز ممبینی با واکنش کاربران شبکه‌های مجازی همراه شده است و خیلی از طراحان جوان و خلاق سعی کرده‌اند در مدتی کوتاه برای تیم ملی لباس‌ طراحی کنند تا آقای ممبینی و فدراسیون فوتبال پاسخ‌گو باشند که چرا برند معتبری همچون آدیداس نتوانسته برای تیم ملی‌ ایران که بعد از برزیل، اولین تیم صعودکننده به جام جهانی بوده وقت بگذارد و لباس طرح‌دار و شیک طراحی کند.

در ادامه برخی از طرح‌های پیشنهادی کاربران فضای مجازی را ببینید.

Untitled

photo_2018-04-17_14-06-56 (2)

photo_2018-04-17_13-50-03

photo_2018-04-17_13-49-10

photo_2018-04-17_13-48-33

photo_2018-04-17_13-47-58

photo_2018-04-16_09-27-59

photo_2017-10-20_03-06-36

طراحی لباس آدیداس جام جهانی روسیه لباس تیم ملی سجاد مالمیر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین