کد خبر: 19339 A

یک تحقیقات عجیب درباره کسانی که لباس‌های نو خود را می‌شویند؟

یک تحقیقات عجیب درباره کسانی که لباس‌های نو خود را می‌شویند؟

طبق تحقیقات، تعداد افرادی که قبل از شما لباس‌های یک فروشگاه را می‌پوشند، در واقع خیلی بیشتر از آن است که تصور می‌کنید.

ایران آرت: هنگامی که یک دست لباس جدید می‌خرید، شاید فکر کنید نیازی به شستن نیست و با خیال راحت می‌توانید آن را به تن کنید. احتمالا فکر می‌کنید فقط تعداد کمی آن را امتحان کرده‌اند.

البته این عدد به عوامل زیادی بستگی دارد؛ مثل اندازه‌ فروشگاه و سرعتی که هر کالا فروخته می‌شود. اما آیا واقعا می‌خواهید چیزی را یک غریبه پیش از شما پوشیده است، بپوشید؟

به گزارش نت‌پود، طبق تحقیقات فیلیپ تیرنو، پروفسور میکروبیولوژی و آسیب‌شناسی در دانشگاه نیویورک، تعداد افرادی که قبل از شما لباس‌های یک فروشگاه را می‌پوشند، در واقع خیلی بیشتر از آن است که تصور می‌کنید.

تیرنو مطالعاتی را انجام داده است که در آن لباس‌هایی مانند بلوز، شلوار، پیراهن، مایو، لباس زیر و... را از فروشگاه‌های زنجیره‌ای محبوب و فروشگاه‌های معتبر، برای آزمایش باکتری و میکروب‌ها مورد آزمایش قرار داده. لباس‌هایی که خریداران آن را برای پرو به تن کرده‌اند، ولی نخریده‌اند.

او در تحقیقش، نورو ویروس، باکتری‌هایی مانند استرپتوکوک و استافیلوکوک‌، و حتی میکروب‌های مدفوع را در لباس‌ها پیدا کرد.

تیرنو می‌گوید: سه راه اصلی برای پخش شدن و گسترش میکروب وجود دارد: از پوستمان، راه هوایی (دهان و بینی) و مقعد. اگر شما لباسی را لمس کنید که روی آن میکروب وجود داشته باشد و بعد به دهان، چشم‌ها و بینی‌تان دست بزنید، خود را در معرض خطر قرار می‌دهید.

لباس لباس نو لباس جدید
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین